Związki apelują do Volkswagena. Polskie zakłady zagrożone?

Związki zawodowe w grupie Volkswagena (VW) sugerują kierownictwu motoryzacyjnego giganta, by rozważył skupienie produkcji w niemieckich zakładach grupy. Propozycja związków ma na uwadze utrzymanie ambitnych planów produkcyjnych, jakie producent stawia na najbliższe lata.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Związki apelują do Volkswagena. Polskie zakłady zagrożone?

PODZIEL SIĘ


Autor: Gabriel Paździor

www.pulshr.pl

11 sie 2017 8:27


• Jednym z powodów apelu związkowców są niedawno zaobserwowane spadki w produkcji i sprzedaży marek VW jakimi są golfy i passaty.

• VW chce do roku 2020 powiększyć produkcję pojazdów. Odpowiednio w latach 2018 i 2019 o 7,5 proc., a w latach 2019 i 2020 o kolejne 5 proc. w skali rok do roku.

• Volkswagen zatrudnia na całym świecie 626 tysięcy 715 pracowników, z czego 45 proc. pracuje właśnie w Republice Federalnej Niemiec.

 

Jak poinformowała agencja informacyjna Reuters główni przedstawiciele związków zawodowych w grupie Volkswagen (VW) chcą, by topowe modele marki produkować w Niemczech. Nie są to tylko słowa, bo związki wystąpiły z taką sugestią oficjalnie do zarządów grupy.

Związkowcy argumentują, że bez takiej decyzji grozi marce nieosiągnięcie celów produkcyjnych, więcej – może to być obarczone utratą już "ciężko wypracowanej" w 2017 roku pozycji.

- Związki zawodowe, które są silne w niemieckim koncernie, są zaniepokojone spadkiem produkcji o 3,8 proc. w tzw. pierwszej grupie modeli VW - podał Reuters. - Zaobserwowany spadek jest pochodną malejącego popytu na golfy i passaty. Jak zaznaczają analitycy związków, może to przerodzić się w stratę na rodzimym rynku niemieckim producenta.

Czytaj też: Związki chcą wyrównania płac Niemców, Słowaków i Czechów. Polski Volkswagen następny w kolejce?

Duże ustępstwa na rzecz pracodawcy

Największy europejski producent samochodów, jakim jest Grupa VW, nie ma ostatnio łatwego życia ze związkami zawodowymi, bo jest w procesie restrukturyzacji. W listopadzie zapadły w grupie decyzje o ograniczeniu zatrudnienia - mowa o kilku tysiącach etatów. Ponadto, ograniczono fundusze na badania. Związki zgodziły się na te posunięcia, bo wymaga tego, zgodnie ze strategią przedsiębiorstwa, plan restrukturyzacji grupy.

Czytaj też: Giganci motoryzacyjni razem dla dobra elektrycznego napędu

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.