PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

ZUS bliski zapaści? Pracownicy nie są w stanie podołać obowiązkom

Polski Ład jest olbrzymim ciężarem dla osób zatrudnionych w ZUS. Jak informują związkowcy ze Związkowej Alternatywy, "system jest na granicy załamania i pracownicy nie są w stanie podołać nakładanym na nich obowiązkom".

  • Justyna Koc
    jk
  • 17 sty 2022 19:30
ZUS bliski zapaści? Pracownicy nie są w stanie podołać obowiązkom
Od 2022 roku ZUS przejął obsługę programu Rodzina 500+ (Fot. PAP/Przemysław Piątkowski)
REKLAMA
  • Z informacji, jakie otrzymujemy od pracowników ZUS, system jest na granicy załamania i pracownicy nie są w stanie podołać nakładanym na nich obowiązkom - podkreśla Związek Zawodowy Związkowa Alternatywa.
  • Zdaniem związkowców pracownicy mają zbyt dużo obowiązków i są przeciążeni pracą.
  • Związkowcy poruszają także kwestię wynagrodzeń. Jak zauważają, pomimo wzrostu zakresu obowiązków zarobki pracowników ZUS są bardzo niskie, a pracodawca nie przewiduje dodatkowych środków na pensje.

Związek Zawodowy Związkowa Alternatywa (ZA) podkreśla, że Polski Ład jest olbrzymim ciężarem dla pracowników ZUS. Część przepisów związanych ze świadczeniami emerytalnymi i składkami zdrowotnymi jest niejasna, a wielu ekspertów ma wątpliwości, czy rozporządzenie przyjęte przez rząd kilka dni temu ma obowiązującą moc prawną.

Ponadto, jak zaznaczają związkowcy, pracownicy zatrudnieni w salach obsługi klienta i w Centrum Obsługi Telefonicznej są niewystarczająco przeszkoleni do odpowiedzi na zapytania klientów związane z rozwiązaniami zawartymi w Polskim Ładzie.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Czytaj też: Związek zawiadamia prokuraturę. ZUS odpowiada

- Szkolenia są prowadzone tylko online, w formie prezentacji. Nie ma szczegółowych wyjaśnień ani przykładów i nie wiadomo, do kogo iść, aby poznać szczegóły. Na dodatek pracownicy często nie są w stanie brać w nich udziału, bo otrzymują w tym samym czasie inne obowiązki. Pracownicy obsługi klienta muszą w tym samym czasie obsługiwać klientów w urzędzie, e-wizyty, maile i infolinię. Część z nich jest zmuszana do nadgodzin. Inni poświęcają swój prywatny czas w domu, aby się doszkolić, za co się nie otrzymują dodatkowych wynagrodzeń - podkreślają Piotr Szumlewicz, przewodniczący Związku Zawodowego Związkowa Alternatywa oraz Ilona Garczyńska, przewodnicząca Związku Zawodowego Związkowa Alternatywa w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych.

Problemy z reżimem sanitarnym

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: ZUS bliski zapaści? Pracownicy nie są w stanie podołać obowiązkom

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA