PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Spór zbiorowy w BNP Paribas Bank Polski

Niezależny Związek Zawodowy Pracowników Bankowości i Usług "Dialog 2005" wszczął spór zbiorowy w BNP Paribas. Przyczyną było pogorszenie warunków płacowych.

  • Katarzyna Domagała-Szymonek
    KDS
  • 9 lip 2019 15:55
Spór zbiorowy w BNP Paribas Bank Polski
Związki postulują albo utrzymanie zasad premiowania, które zostały wcześniej ustalone, albo podniesienia wynagrodzeń zasadniczych do poziomu, który rekompensowałby utraconą premię. (fot.shutterstock.com)
REKLAMA

Jak informują przedstawiciele związku, sprawa dotyczy nowego regulaminu premiowania, który zobowiązuje pracowników pionu sieci sprzedaży automotive PF do przestrzegania minimalnych wyników sprzedaży. Ponadto - jak zaznacza związek - pracodawca wprowadził niską punktację za realizację sprzedaży. Zdaniem związkowców takie działanie wynika z procesu optymalizacji zatrudnienia w banku. Ma zniechęcić pracowników do pracy i spowodować, że sami zdecydują się zwolnić.

Związki postulują albo utrzymanie zasad premiowania, które zostały wcześniej ustalone, albo podniesienie wynagrodzeń zasadniczych do poziomu, który rekompensowałby utraconą premię.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Warto zaznaczyć, że cięcie zatrudnienia w sektorze bankowym w ostatnim czasie jest normą. W ciągu dekady zatrudnienie w bankowości spadło o blisko 20 tys. i zapowiadane są dalsze redukcje. Zdaniem ekspertów to przede wszystkim efekt zmieniających się preferencji klientów. Na koniec lutego 2019 roku zatrudnienie w bankowości wynosiło 161 tys. osób. Dla porównania, w rekordowym 2008 roku, było to ponad 181 tys. osób.

źródło: dialog2005.org
źródło: dialog2005.org

- Zatrudnienie w polskiej bankowości zmienia się bardzo dynamicznie, w zasadzie od dekady notujemy notoryczne spadki liczby etatów w tej branży. Od 2008 roku branża zredukowała około 20 tys. etatów, a w samym 2018 roku było to prawie 3 tys. etatów - wskazuje Cezary Maciołek, wiceprezes grupy Progres, oferującej usługi HR dla biznesu.

Powód? Zmieniające się preferencje klientów. - Zmienia się model obsługi klienta. Klient dzisiaj chce większość spraw załatwić mobilnie bądź za pośrednictwem infolinii. Zdecydowana większość banków poszła w tym kierunku i zaczęła budować huby obsługi klienta, gdzie można telefonicznie lub online załatwić zdecydowaną większość spraw - tłumaczy Cezary Maciołek.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Spór zbiorowy w BNP Paribas Bank Polski

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.