PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Rolki, hulajnogi, rowery. Tak radzą sobie Londyńczycy ze strajkiem pracowników metra

Rolki, hulajnogi, rowery, a nawet bicykl - londyńczycy używają wszystkich możliwych środków transportu, aby przemieszczać się po mieście pomimo trwającego od środowego (5 sierpnia) popołudnia strajku metra.

  • Autor:PAP
  • 6 sie 2015 20:55
Rolki, hulajnogi, rowery. Tak radzą sobie Londyńczycy ze strajkiem pracowników metra
Według danych producenta nawigacji satelitarnej TomTom w porannych godzinach szczytu na ulicach Londynu utworzyło się blisko 430 korków o łącznej długości 317 kilometrów (Metro Londyn - Waterloo & City line4 fot.wikipedia.org/Chris McKenna/Thryduulf/CC BY-SA 4.0)
REKLAMA

Londyńskie metro przewozi dziennie do 4 milionów pasażerów, więc wyłączenie jedenastu linii metra spowodowało chaos na ulicach miasta. W mediach społecznościowych mieszkańcy skarżą się m.in. na zatłoczone autobusy, korki oraz... zbyt wąskie chodniki, żeby pomieścić wszystkich pieszych.

Zatłoczony Londyn

Według danych producenta nawigacji satelitarnej TomTom w porannych godzinach szczytu na ulicach Londynu utworzyło się blisko 430 korków o łącznej długości 317 kilometrów. Jak podkreślono, sytuacja była jednak znacznie lepsza niż podczas strajku w ubiegłym miesiącu, kiedy utworzyło się aż 1445 korków o łącznej długości ponad 1100 kilometrów. Firma w swojej analizie wskazała, że wielu mieszkańców wyjechało na wakacje, co sprawiło, że uciążliwości są zdecydowanie mniejsze.

Aby ułatwić przemieszczanie się po ulicach miasta, władze Londynu uruchomiły ponad 250 dodatkowych połączeń autobusowych oraz skierowały na ulice tysiące rowerów miejskich. Bez zakłóceń funkcjonują promy rzeczne, tramwaje i dalekobieżne połączenia kolejowe.

Normalny ruch zostanie przywrócony w piątek (7 sierpnia) rano.

Johnson powinien zakończyć spór

W czwartkowe (6 sierpnia) popołudnie związki zawodowe zażądały spotkania z merem Londynu, konserwatywnym politykiem Borisem Johnsonem, twierdząc, że ten "zupełnie nie rozumie natury i przyczyn tego strajku" i koniecznie trzeba mu to wyjaśnić, by "mógł konstruktywnie brać udział w rozmowach". Johnson jednoznacznie odrzucił zaproszenie, tłumacząc, że "nie będzie siadał do rozmów z ludźmi, którzy szantażują londyńczyków".

Jednocześnie dwaj konserwatywni kandydaci w przyszłorocznych wyborach burmistrza Londynu - poseł do Parlamentu Europejskiego Syed Kamall i poseł Zac Goldsmith - zapowiedzieli, że na miejscu Johnsona próbowaliby doprowadzić do "dialogu, który pozwoliłby zakończyć ten spór".

Wybory mera Londynu zaplanowano na 5 maja 2016 roku. Urzędujący od 2008 roku Johnson nie będzie ubiegał się o reelekcję.

Londyńskie metro

Londyńskie metro ma obecnie ponad 400 kilometrów długości i obsługuje 270 stacji na 11 liniach. Otwarte w 1863 roku jest jedną z najstarszych i największych sieci transportu kolejowego na świecie. W godzinach szczytu na torach przebywa jednocześnie ponad 500 pociągów. Rocznie za pomocą metra odbywa się około 1,3 miliarda przejazdów. Najpopularniejszy miesięczny bilet miejski kosztuje 123 funty, czyli około 730 złotych.

Związki zawodowe nie wykluczają kolejnych strajków w przyszłości, protestując przeciwko warunkom pracy; zwracają uwagę na "brak równowagi między pracą a odpoczynkiem" po planowanym od połowy września tego roku wprowadzeniu całonocnego kursowania metra na wybranych trasach.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Rolki, hulajnogi, rowery. Tak radzą sobie Londyńczycy ze strajkiem pracowników metra

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.