Pracownicy kanadyjskiej poczty wrócili do pracy po 37 dniach strajków

Pracownicy poczty kanadyjskiej po 37 dniach zakończyli 27 listopada akcję strajków rotacyjnych, zmuszeni do powrotu do pracy specjalną ustawą uchwaloną przez parlament w poniedziałek.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Pracownicy kanadyjskiej poczty wrócili do pracy po 37 dniach strajków

Ustawa nakazująca pocztowcom powrót do pracy, złożona w parlamencie przez rząd w ubiegłym tygodniu, uchwalona została przez jego niższą izbę w nocy z piątku na sobotę, a przez Senat w poniedziałek. W życie weszła 27 listopada w południe, po uzyskaniu tzw. sankcji królewskiej.

Legislacja kończy okres strajków rotacyjnych rozpoczętych przez związek zawodowy pracowników pocztowych (CPUW) 22 października. Akcja ta doprowadziła do znacznych zaległości w rozładowywaniu i dostawie przesyłek i zmusiła Canada Post do poproszenia zagranicznych operatorów pocztowych o wstrzymanie wysyłki do Kanady. Negocjacje na temat nowego układu zbiorowego dla ok. 50 tys. pracowników poczty reprezentowanych przez CPUW trwają już od roku.

Minister pracy Patty Hajdu 27 listopada tłumaczyła ruch rządu potrzebą reakcji na "znaczącą, coraz większą szkodę" spowodowaną przez strajki gospodarce kanadyjskiej. Odparła też podnoszony przez związkowców zarzut, że ustawa jest niekonstytucyjna. Jej zdaniem obecne prawo różni się od tego wprowadzonego w 2011 roku przez poprzedni, konserwatywny rząd, a następnie uznanego za niezgodne z konstytucją w 2016 roku.

Pocztowcy grozili już wcześniej, że zaskarżą ustawę w sądzie. We wtorkowym komunikacie przewodniczący CPUW Mike Palecek oświadczył, że "wszystkie opcje pozostają w grze, by osiągnąć negocjowane układy zbiorowe zawierające odpowiednie zapisy dotyczące zdrowia i bezpieczeństwa, równego traktowania, godziwych płac i warunków pracy oraz demokratycznego prawa do swobodnych negocjacji zbiorowych".

- Legalna akcja strajkowa kończy się dziś, ale walka się nie kończy (...). Prosimy członków o powrót do regularnych zmian od godziny 12 w południe i oczekiwanie na dalsze instrukcje - napisał.

Decyzję z ulgą przyjęli drobni przedsiębiorcy. Cytowany przez agencję The Canadian Press przewodniczący federacji niezależnych firm Dan Kelly powiedział, że dwie trzecie małych firm ankietowanych przez organizację odczuło negatywne konsekwencje strajków. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.