Związek pracodawców Transport i Logistyka Polska oraz Sekcja Krajowa Transportu Drogowego NSZZ "Solidarność" podpisały porozumienie na rzecz bezpiecznego i odpowiedzialnego transportu drogowego. Będą domagać się m.in. wprowadzenia całkowitego zakazu załadunku i rozładunku przez kierowców.

- Przedstawiciele Związku pracodawców Transport i Logistyka Polska (TLP) oraz Sekcji Krajowej Transportu Drogowego NSZZ "Solidarność" chcą wspólnie występować w sprawach w związanych z bezpieczeństwem wszystkich uczestników ruchu drogowego, a w szczególności pracowników sektora transportowego.
- Organizacje zapowiedziały także wystąpienie do rządu o wprowadzenie do przepisów całkowitego zakazu załadunku i rozładunku przez kierowców.
- Jak wskazano powinna to robić wyspecjalizowana służba spedytora.
Przedstawiciele Związku pracodawców Transport i Logistyka Polska (TLP) oraz Sekcji Krajowej Transportu Drogowego NSZZ "Solidarność" podpisali w poniedziałek porozumienie na rzecz odpowiedzialnego i bezpiecznego transportu drogowego. Jak podkreślono, obie organizacje chcą wspólnie występować w sprawach w związanych z bezpieczeństwem wszystkich uczestników ruchu drogowego, a w szczególności pracowników sektora transportowego.
Obie organizacje zapowiedziały także wystąpienie do rządu o wprowadzenie do przepisów całkowitego zakazu załadunku i rozładunku przez kierowców. Jak wskazano powinna to robić wyspecjalizowana służba spedytora.
Prezes Związku pracodawców TLP Maciej Wroński zaznaczył, że bezpieczeństwo w ruchu drogowym jest tematem, który łączy związkowców i pracodawców, ale jak dotąd głos tych dwóch grup w kwestii bezpieczeństwa w ruchu drogowym nie był dostrzegany, a to kierowcy zawodowi spędzają najwięcej czasu na drogach.
Wroński zwrócił również uwagę, że bezpieczeństwo w ruchu drogowym w przypadku transportu to nie tylko "kwestia tragedii ludzkiej, bezpieczeństwa pracowników, czy też członków związków", ale również kwestia ekonomiczna.
Przypomniał dane z raportu przygotowanego na zlecenie Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, według których w 2018 roku koszty społeczne wszystkich zdarzeń drogowych w Polsce oszacowano na 56,6 mld złotych, w tym koszty wypadków drogowych na 44,9 mld złotych.
"My to odczuwamy w transporcie jeszcze bardziej, bo w naszym przypadku te koszty związane są także z kosztami pojazdów. Jeden autobus to koszt około miliona zł, ciągnik siodłowy to koszt kilkuset tysięcy zł, nie mówiąc już o koszcie towarów" - zaznaczył.

Słowa kluczowe
- Związek Pracodawców Transport i Logistyka Polska
- Sekcja Krajowa Transportu Drogowego NSZZ Solidarność
- Maciej Wroński
- Tadeusz Kucharski
KOMENTARZE (0)