PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Polacy o związkach zawodowych wiedzą niewiele

  • Autor: PAP/AH
  • 30 wrz 2019 13:52

Pracę NSZZ "Solidarność" dobrze ocenia 31 proc. badanych, Ogólnopolskiego Porozumienia Związków Zawodowych – 22 proc., a Forum Związków Zawodowych – 16 proc. – wynika z najnowszego badania CBOS.

Polacy o związkach zawodowych wiedzą niewiele
Znaczna część Polaków nie potrafi ustosunkować się do działalności związków zawodowych. fot. PTWP
REKLAMA

Autorzy badania zwracają uwagę, że znaczna część Polaków nie potrafi ustosunkować się do działalności związków zawodowych. W największej mierze dotyczy to Forum Związków Zawodowych (70 proc.) i Ogólnopolskiego Porozumienia Związków Zawodowych (58 proc.), w mniejszym - NSZZ "Solidarność" (40 proc.).

Działalność tej ostatniej centrali dobrze ocenia prawie co trzeci badany (31 proc.) i nieznacznie mniejsza grupa ją krytykuje (29 proc.). W przypadku dwóch pozostałych central liczba dobrych i złych opinii również pozostaje zbliżona.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Z badania CBOS wynika, że o pracy OPZZ pozytywnie wypowiada się 22 proc. (od marca wzrost o 2 punkty procentowe), a negatywnie - 20 proc. Od poprzedniego pomiaru sprzed sześciu miesięcy minimalnie zwiększył się odsetek wypowiadających się z aprobatą o funkcjonowaniu FZZ (wzrost z 13 proc. do 16 proc.), skala dezaprobaty pozostała jednak niezmieniona (14 proc.).

Badanie "Aktualne problemy i wydarzenia" przeprowadzono metodą wywiadów bezpośrednich wspomaganych komputerowo (CAPI) w dniach 12-19 września 2019 r. na liczącej 990 osób reprezentatywnej próbie losowej dorosłych mieszkańców Polski.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Polacy o związkach zawodowych wiedzą niewiele

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA