Konfederacja Lewiatan, KIG, Pracodawcy RP i SKM SAR powołały Fundację Marka dla Polski

- Silna marka kraju wspiera marki z niego pochodzące i odwrotnie. Produkty z kraju, który ma silną markę sprzedają się dwa razy częściej niż z kraju, który nie posiada takiej marki - twierdzi Szymon Gutkowski prezes SKM SAR.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Konfederacja Lewiatan, KIG, Pracodawcy RP i SKM SAR powołały Fundację Marka dla Polski

PODZIEL SIĘ


Autor: PAP/AT

12 cze 2015 14:03


Konfederacja Lewiatan, Krajowa Izba Gospodarcza, Pracodawcy RP i Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR powołały fundację "Marka dla Polski". Jej celem ma być stworzenie silnej marki narodowej oraz poprawienie wizerunku Polski za granicą.

"Zła promocja albo brak promocji kraju ma swoje konsekwencje np. w gorszych cenach, jakie otrzymujemy za nasze towary. Towar niemiecki sprzeda się lepiej na rynkach światowych niż polski, choć nie zawsze jest lepszy. Chcemy, aby marka Polska była marką nobilitującą i biorąc pod uwagę wszystkie osiągnięcia, jakie mamy w naszym kraju to mamy wszelkie podstawy, aby udało się wykreować taką markę" - powiedział prezes Krajowej Izby Gospodarczej Andrzej Arendarski.

Dyrektor generalny Konfederacji Lewiatan Lech Pilawski wskazał, że brak polskiej marki skutkuje tym, że "przedsiębiorcy nie mogą budować swoich marek".

"Musimy zbudować narrację dla Polski, musimy wiedzieć czy jesteśmy skierowani w przeszłość czy w przyszłość, czy jesteśmy krajem zgliszczy czy krajem sukcesu. Jeżeli wspólnie nie ustalimy tego to będziemy mieli bardzo rozproszone działania" - podkreślił Pilawski.

Prezes Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR Szymon Gutkowski wskazał, że na markę danego kraju składa się suma wrażeń i doświadczeń związanych z pobytem w nim, kontaktami z jego społeczeństwem czy markami z niego pochodzącymi.

"Silna marka kraju wspiera marki z niego pochodzące i odwrotnie. Produkty z kraju, który ma silną markę sprzedają się dwa razy częściej niż z kraju, który nie posiada takiej marki" - podkreślił Gutkowski.

Założyciele fundacji deklarują, że jest ona otwarta na współpracę ze wszystkimi zainteresowanymi środowiskami i chce skupić wokół idei budowy marki Polski podmioty gospodarcze, organizacje pozarządowe oraz administrację publiczną.

"Podstawą sukcesu będzie partnerstwo publiczno-prywatne i nie wyobrażam sobie żeby marka Polski była kreowana przez sam biznes czy przez samo państwo. Bo biznes może podejmować działania, których administracja nie może podejmować i odwrotnie. Tylko współpraca może przynieść sukces" - wskazał Arendarski.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.