PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Pracownicy UPC trafią do firmy zewnętrznej. Związkowcy walczą o odprawy

• W UPC Polska trwa spór pomiędzy zakładową Solidarnością a zarządem.
• Przyczyną jest planowane przekazanie ok. 200 pracowników działu technicznego do firmy zewnętrznej.
• Jak zapewnia Michał Fura z UPC, przejście pracowników do nowego pracodawcy odbędzie się na zasadach obowiązujących w prawie pracy.

  • Autor:JP
  • 19 lut 2016 10:45
Pracownicy UPC trafią do firmy zewnętrznej. Związkowcy walczą o odprawy
Spór zbiorowy w UPC trwa od połowy grudnia 2015 r. (Fot.: UPC)
REKLAMA

– Informacja o takich planach zarządu to był dla wszystkich szok. Tu chodzi o pracowników, którzy w UPC Polska przepracowali 20-25 lat. Budowali ją od podstaw. Traktowali i traktują tę firmę jak swoje dziecko. Dowiadując się teraz, że mają odejść, i to bez możliwości wyboru sposobu odejścia, czują się po prostu skrzywdzeni – mówi Zbigniew Kaleta, przewodniczący Solidarności w UPC Polska.

Jak podają związkowcy, pracownicy działu technicznego mają zostać przekazani z UPC do firmy Ericsson na podstawie art. 23 Kodeksu pracy, czyli z zachowaniem przez dwanaście miesięcy dotychczasowych warunków pracy i płacy.

Fot.: Solidarność Katowice
Fot.: Solidarność Katowice

– Praktyki, które obserwujemy na rynku, wskazują jasno, co się dzieje, kiedy już tych dwanaście miesięcy minie. Połowa do zwolnienia, a druga połowa dostaje propozycje nie do odrzucenia, czyli cięcie wypłaty do poziomu płacy minimalnej w zamian za zachowanie pracy. To po prostu zwolnienia pracowników na raty – mówi Damian Wieczorek, wiceprzewodniczący zakładowej Solidarności.

Spór zbiorowy w UPC trwa od połowy grudnia 2015 r. Jego przedmiotem jest postulat Solidarności dotyczący ustanowienia odpraw pieniężnych dla pracowników, którzy mają trafić do nowego podmiotu oraz stworzenia programu dobrowolnych odejść.

Jak informuje nas Michał Fura z UPC, strategicznym celem spółki na najbliższe lata jest znaczące wzmocnienie pozycji firmy na polskim rynku i poszerzenie zasięgu infrastruktury, z czym wiąże się decyzja o przeniesieniu części pracowników do firmy zewnętrznej. – Docieramy dziś do zaledwie 20 proc. gospodarstw domowych w Polsce. To nieporównywalnie mniej, niż zasięg, którym cieszyć może się choćby operator zasiedziały lub operatorzy komórkowi. Rozbudowa infrastruktury pozwoli nam istotnie zwiększyć skalę działania – mówi Fura.

Ta strategia jest już realizowana – w ubiegłym roku UPC powiększyło zasięg swojej sieci do poziomu blisko 3 mln. – Istotnym czynnikiem realizowanej strategii jest zabezpieczenie odpowiedniego poziomu operacyjnej i komercyjnej skuteczności, którą zapewnić może współpraca z doświadczonymi partnerami zewnętrznymi, w tym outsourcing utrzymania sieci. Oznacza to m.in. przejście części dotychczasowych pracowników do nowego pracodawcy na zasadach obowiązujących w prawie pracy - wyjaśnia Fura. Przekonuje również, że UPC zadbało o zabezpieczenie gwarancji warunków zatrudnienia dla tych osób przez przyszłego pracodawcę.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Pracownicy UPC trafią do firmy zewnętrznej. Związkowcy walczą o odprawy

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.