PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Automatyzacja w przemyśle samochodowym budzi opór. Związkowcy wydali nietypowy zakaz

  • Autor: GP
  • 5 lip 2017 14:19

Niemiecki związek zawodowy w fabryce samochodów zakazał wykonywania nadgodzin. To próba oporu wobec planów koncernu motoryzacyjnego związanych z automatyzacją i elektromobilnością.

Automatyzacja w przemyśle samochodowym budzi opór. Związkowcy wydali nietypowy zakaz
Adobe Stock
REKLAMA

• Niemiecki przemysł, w tym koncern Mercedes, zaczyna czuć na karku oddech Tesli, która ma niebawem wejść w niższe segmenty rynku samochodowego. 

• To popycha Niemców do reform, które napotykają opór związków zawodowych. W niemieckiej fabryce w Untertürkheim przybrał on nietypowy obraz. Związek zakazał pracownikom brania nadgodzin.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

• W świetle porozumienia z zimy w tej samej fabryce działanie związku wydaje się co najmniej osobliwe.

 

W piątek (7 lipca) dojdzie do pierwszej premiery samochodu marki Tesla, który innowacyjna firma Elona Muska dedykuje konsumentom z klasy średniej. To pierwszy model samochodów elektrycznych, które mogą, jak ocenia niemiecki Handelsblatt, zagrozić dominacji na tym rynku marek niemieckich. Jednak to nie przewaga technologiczna może być dla Niemców zagrożeniem, a opór związków zawodowych, które będą walczyć o etaty w fabrykach w Republice Federalnej.

Tesla to firma produkująca swoje pojazdy w dużej cześć dzięki pomocy maszyn i automatyzacji, jej wejście na rynek pojazdów średniego segmentu może zmusić do automatyzacji procesu składania samochodów także Niemców. To może prowadzić do zwolnień.

Czytaj też: 40 proc. miejsc pracy w Polsce zagrożonych automatyzacją

- W poniedziałek (3 lipca) miał miejsce pierwszy zgrzyt podyktowany tym ruchem - pisał Handelsblatt. - W fabryce Daimlera (Mercedes-Benz) w Untertürkheim związek zawodowy  wprowadził zakaz wykonywania nadgodzin, jako zobowiązanie dla swoich członków.

Związkowcy podkreślili, że chcą gwarancji ze strony pracodawcy (koncernu motoryzacyjnego), że fabryka będzie dalej zatrudniać, i że będzie uwzględniona w montowaniu nowego samochodu elektrycznego Niemców EQ. - Nasza przyszłość jest związana z przyszłością Mercedesa - mówił dziennikarzom Wolfgang Nieke, działacz związkowy reprezentujący załogę fabryki.

Obecnie w zakładzie produkowane są podzespoły: osie i pasy przekładni do luksusowych samochodów niemieckiego koncernu. Z racji, że przemysł samochodowy przezywa boom pracownicy w tym zakładzie wypracowali milion nadgodzin ekstra w ostatnim roku.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Automatyzacja w przemyśle samochodowym budzi opór. Związkowcy wydali nietypowy zakaz

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA