PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

W Łódzkiej SSE ubyło pięciu dyrektorów

• Likwidacja pięciu stanowisk dyrektorskich, zmiana struktury organizacyjnej oraz procedur zakupu materiałów i usług - to wynik dwóch audytów przeprowadzonych w ciągu ostatnich miesięcy w Łódzkiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej.

  • Autor: pt/pap
  • 14 wrz 2016 16:17
W Łódzkiej SSE ubyło pięciu dyrektorów
ŁSSE istnieje od 19 lat. Wydała w tym czasie 288 zezwoleń (fot.mat.prasowe)
REKLAMA

Obejmując w kwietniu br. stanowisko prezesa ŁSSE, Marek Michalik zapowiedział, że swoją pracę chce rozpocząć od audytu spółki przeprowadzonego przez zewnętrzną firmę. O jego wynikach poinformował na konferencji prasowej w środę.

"Moim zdaniem, niektóre stanowiska w ŁSSE były tworzone wprost pod osoby z PSL lub Platformy Obywatelskiej i zupełnie firmie niepotrzebne. Zmniejszyliśmy liczbę stanowisk dyrektorskich; nie potrzeba w tej firmie samych dyrektorów, lecz ludzi merytorycznych, którzy potrafią rozmawiać z inwestorami, przyciągać ich i obsługiwać" - podkreślił Michalik.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

W ŁSSE pracę straciło pięciu dyrektorów. Jak poinformował prezes spółki, liczy ona obecnie 37 pracowników; siedmiu piastuje stanowiska dyrektorskie, natomiast niektórzy byli dyrektorzy i ich zastępcy pracują nadal na niższych stanowiskach. Zlikwidowano Departament Rozwoju i Strategii (DriS), do którego funkcjonowania audytorzy mieli najwięcej zastrzeżeń.

"Po pierwszym audycie musieliśmy przeprowadzić drugi, ponieważ w DRiS nieprawidłowości obejmujące zakup materiałów i usług okazały się na tyle powszechne, że musieliśmy skontrolować go jeszcze głębiej" - zaznaczył Michalik.

Regulamin spółki

Według obecnego prezesa, dyrektor DRiS nie miał w zakresie swoich obowiązków tych zadań, które mieli jego pracownicy; w ocenie Michalika, działał zatem poza regulaminem spółki.

"Jeszcze bardziej zadziwiło nas, że w spółce funkcjonowały dwa równoległe dokumenty ISO 9001 dotyczące procedur zakupu materiałów i usług. Oba były podpisane przez poprzedniego prezesa ŁSSE. Jeden dokument zobowiązywał dyrektora, by stosować procedury zakupowe, a drugi - nie zobowiązywał. Wydawałoby się, że dokument podpisany jako ostatni będzie obowiązujący - nic bardziej mylnego, bo na stronie spółki podwieszony był dokument wcześniejszy i to według niego realizowano zadania w firmie - w sposób nieprawidłowy" - podsumował Michalik.

W badanym okresie DRiS zrealizował prawie 600 umów i zleceń na kwotę ponad 5,5 mln zł. W czasie audytu drobiazgowo skontrolowano 17 umów - metodą porównywalnej ceny niekontrolowanej opisaną w ustawie o podatku dochodowym od osób prawnych.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: W Łódzkiej SSE ubyło pięciu dyrektorów

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.