Współzałożyciel Netflix, Reed Hastings, przedsiębiorca, który zmienił krajobraz medialny ogłosił w czwartek, że rezygnuje ze stanowiska współdyrektora generalnego firmy.
Reed Hastings po 25 latach oddaje stery Netflixa (Fot. Wikimedia/Mondileinchen, CC BY-SA 4.0)
Reed Hastings Jest jednym z największych indywidualnych akcjonariuszy Netflixa, ma około 2 proc. udziałów w firmie i osobisty majątek szacowany przez Forbesa na 3,3 miliarda dolarów (USD) podaje Guardian.
Reed Hastings rezygnuje z dowodzenia Netfliksem, ale z firmą się nie żegna
Reed Hastings rezygnuje z zarządzania Netfliksem po 25 latach pracy (kiedy zaczynał Netflix wysyłał jeszcze płyty DVD pocztą). Pozostanie jednak dyrektorem wykonawczym w firmie. Funkcję dyrektorów generalnych będą teraz pełnić Ted Sarandos (który dzielił ją dotychczas z Hastingsem) oraz Greg Peters (który dotychczas pracował jako COO, chief product oficer).
- W ciągu ostatnich dwóch i pół roku coraz częściej delegowałem im zarządzanie Netfliksem – powiedział Hastings w oświadczeniu cytowanym przez Guardiana. Zaznaczył, że Sarandos i Peters poradzili sobie z wyzwaniami związanymi z pandemią i zawirowaniami w branży streamingowej.
- To był chrzest bojowy, biorąc pod uwagę Covid i ostatnie wyzwania w naszej firmie – napisał Hastings o pracy swoich współpracowników. Jednocześnie dodał, że obaj radzili sobie bardzo dobrze i zapewniał, że Netflix znalazł się na prostej ścieżce do ponownego przyspieszenia wzrostu przychodów i zysków. - Zarząd i ja uważamy, że nadszedł właściwy czas, aby zakończyć moje przywództwo w firmie - dodał.
Netflix odrodził się po zapaści z początku 2022 roku
Dowodem na słowa odchodzącego Reeda Hastingsa mogą być dobre wyniki Netfliksa. W czwartek firma poinformowała, że zakończyła rok z 231 milionami płatnych użytkowników. Ponadto w ostatnim kwartale usługi Netfliksa wykupiło 7,7 miliona nowych klientów. Ta liczba przewyższyła oczekiwania zarządu firmy, według którego miała ona uzyskać w tym okresie jedynie 4,5 miliona nowych subskrybentów.
Netflix znalazł się pod presją ograniczonych wydatków konsumenckich i konkurencji ze strony Walta Disneya, Amazona i innych firm, które wydają miliardy dolarów na tworzenie programów telewizyjnych i filmów dla widzów online.
Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

KOMENTARZE (0)