Alstom powołał Sławomira Nalewajkę na stanowisko dyrektora zarządzającego Alstoma w Polsce, na Ukrainie i w Krajach Bałtyckich. Będzie odpowiedzialny za utrzymywanie relacji z władzami lokalnymi i klientami, rozwój sprzedaży, strategię rynkową, zarządzanie działalnością zakładów produkcyjnych.

Sławomir Nalewajka ma ponad 37-letnie doświadczenie w branży kolejowej. W Bombardier Transportation realizował szereg przełomowych projektów, w tym adaptację nowego komputerowego systemu sterowania ruchem kolejowym (EBI Lock) na potrzeby polskiego rynku. W 1999 roku został prezesem spółki Bombardier Transportation (Rail Engineering) Polska w Warszawie, a od 2003 roku pełni także funkcję prezesa Bombardier Transportation (ZWUS) Polska w Katowicach. W 2018 roku Sławomir Nalewajka został szefem Ekosystemu Polska i pełnił tę funkcję aż do momentu przejęcia Bombardier Transportation przez Alstoma w styczniu 2021 roku.
W 2012 roku Sławomir Nalewajka został uhonorowany Złotym Krzyżem Zasługi, wcześniej w 2009 roku otrzymał także tytuł Menedżera Roku od stowarzyszenia Railway Business Forum. Z wykształcenia jest inżynierem z tytułem magistra w zakresie metrologii elektrycznej w dziedzinie zabezpieczenia ruchu kolejowego, ukończył także studia podyplomowe w zakresie zarządzania przedsiębiorstwem w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz studia MBA na Uniwersytecie Warszawskim.
Polska, Ukraina i Kraje Bałtyckie należą do klastra Europy Środkowej i Wschodniej (CEE) grupy Alstom. Polska jest nie tylko największym ośrodkiem produkcyjnym w regionie, ale także centrum biznesowo-handlowym, w którym mieści się siedziba główna firmy na kraje CEE.
Alstom w Polsce zatrudnia ponad 4000 osób: w zakładzie produkcji taboru kolejowego Alstom Konstal w Katowicach, zakładzie produkcji taboru kolejowego we Wrocławiu, zakładzie specjalizującym się w systemach sterowania ruchem kolejowym w Katowicach, a także w zakładzie serwisowym w Łodzi, w placówkach serwisowych w Warszawie i Toruniu, w zakładzie produkcji wózków w Piasecznie oraz w biurze projektowym systemów sterowania ruchem kolejowym w Warszawie.


KOMENTARZE (0)