Związek Przedsiębiorców i Pracodawców (ZPP) zebrał i złożył 50 propozycji zmian przepisów, które mogłyby stać się częścią kolejnej “pakietowej” ustawy deregulacyjnej - poinformował ZPP w poniedziałkowym komunikacie.

- "Wskutek dialogu z naszymi członkami udało nam się zebrać, sformułować i złożyć 50 konkretnych propozycji zmian przepisów, które mogłyby stać się częścią kolejnej +pakietowej+ ustawy deregulacyjnej" - wskazano.
- "Przedstawione w dokumencie pomysły dotyczą różnych dziedzin prawa - od regulacji podatkowych, przez prawo pracy, aż do ściśle branżowych przepisów" - dodana.
- ZPP uważa między innymi, że należy zrezygnować z obowiązku przekazywania pracownikom w wersji pisemnej informacji o przychodach z innych źródeł oraz o dochodach i pobranych zaliczkach na podatek dochodowy (PIT11).
Jak wyjaśniono, że obecnie pracodawca jako płatnik wysyła dokument PIT-11 elektronicznie do urzędu skarbowego, który przenosi go na indywidualny profil każdego podatnika. "W tej sytuacji nie ma potrzeby drukować i wysyłać pracownikowi tego formularza - powinien on być wydawany wyłącznie na pisemny wniosek pracownika" - uważa ZPP.
Związek postuluje też, rezygnację z przekazywania do ZUS informacji o dochodach emerytów osiągniętych z tytułu umowy o pracę i umowy o dzieło, ponieważ, jak wskazuje ZPP, ZUS uzyskuje pełną wiedzę na ten temat z innego źródła, bowiem co miesiąc pracodawca wysyła do ZUS imienne raporty z kwotami wynagrodzeń i absencjami.
ZPP proponuje ponadto wprowadzenie zmian w ustawie o CIT oraz ustawie o PIT w odniesieniu do kwestii oświadczeń o sporządzeniu lokalnej dokumentacji cen transferowych, które muszą zostać osobiście podpisane przez każdą z osób uprawnionych do reprezentacji danej jednostki.
"W naszej ocenie, podpisanie oświadczeń o sporządzeniu lokalnej dokumentacji cen transferowych przez każdą z osób uprawnionych do reprezentacji danej jednostki jest nadmiernym wymogiem formalnym, nieprzystającym do praktyki bieżącego prowadzenia działalności gospodarczej w obecnych warunkach rynkowych" - argumentuje związek.
Związek zwraca też uwagę, że podmioty prowadzące apteki, punkty apteczne lub działy farmacji szpitalnej, jeśli nie mogą wykonać obowiązku zapewnienia dostępu do określonych produktów, są zobowiązane do poinformowania o tym właściwego miejscowo wojewódzkiego inspektora farmaceutycznego, za pośrednictwem Zintegrowanego Systemu Monitorowania Obrotu Produktami Leczniczymi, podczas gdy te same informacje raportowane są już do systemu Zgłoszeń Odmów Realizacji Zamówienia.

KOMENTARZE (0)