×

Subskrybuj newsletter
pulshr.pl

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
PARTNERZY PORTALU

Zostali w Rosji i teraz tracą. Oto siła internetu

  • km
  • 5 kwi 2022 12:12

Opinie internautów o firmach, które pozostały na rosyjskim rynku po wybuchu wojny w Ukrainie, nie należą do łagodnych. Dla przykładu stosunek liczby pozytywnych komentarzy do negatywnych (Brand Health Index) sieci Leroy Merlin wynosi obecnie 0,37. Dzięki decyzji o wycofaniu się z Rosji wizerunek udało się poprawić koncernowi odzieżowemu LPP oraz Decathlonowi.

Zostali w Rosji i teraz tracą. Oto siła internetu
Stosunek liczby pozytywnych komentarzy do negatywnych dla sieci Leroy Merlin wynosi obecnie 0,37 (fot. archiwum)
REKLAMA
  • W ciągu ostatnich trzech tygodni apele wzywające do bojkotu marek, które zostały na rynku rosyjskim, zyskały bardzo duże zasięgi i były wielokrotnie udostępniane.
  • Wpis na twitterowym koncie portalu The Kyiv Independent nawołujący do bojkotowania Auchan, Alcampo (hiszpańska nazwa sieci Auchan), Leroy Merlin i Decathlonu dotarł do ponad 3 mln internautów i został polubiony 17 tys. razy.
  • Zaufanie odzyskują LPP oraz Decathlon. 

Po ataku Rosji na Ukrainę 24 lutego wiele firm zdecydowało się w ramach protestu wycofać z rosyjskiego rynku. Marki, które tego nie zrobiły, spotkały się z ostrą krytyką i nawoływaniem do bojkotu ich produktów. Jak wynika z przeprowadzonego pod koniec marca badania, 65 proc. Polaków deklaruje, że nie będzie robić zakupów w firmach, które nadal działają w Rosji.

SentiOne, polska firma zajmująca się m.in. monitoringiem Internetu z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, przeanalizowała ponad 75 tys. wypowiedzi we wszystkich językach europejskich na temat wojny w Ukrainie.

W ciągu ostatnich trzech tygodni apele wzywające do bojkotu marek, które zostały  na rynku rosyjskim, zyskały bardzo duże zasięgi i były wielokrotnie udostępniane. Wpis na twitterowym koncie portalu The Kyiv Independent nawołujący do bojkotowania Auchan, Alcampo (hiszpańska nazwa sieci Auchan), Leroy Merlin i Decathlonu dotarł do ponad 3 mln Internautów i został polubiony 17 tys. razy.

Zobacz: Realne działania zamiast deklaracji. Pracodawcy stanęli na wysokości zadania

Decathlon i LPP odzyskują zaufanie

Brand Health Index (stosunek liczby pozytywnych komentarzy do negatywnych) sieci Decathlon przed wycofaniem się z rosyjskiego rynku, kształtował się na poziomie 0,38. Gdy 29 marca firma podjęła decyzję o wycofani, liczba wypowiedzi na jej temat gwałtownie wzrosła - z niecałych 3 tys. do ponad 7 tys. Po ogłoszeniu decyzji Brand Health Index Decathlonu uległ poprawie i obecnie wynosi 0,51.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

KOMENTARZE (4)

Do artykułu: Zostali w Rosji i teraz tracą. Oto siła internetu
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Wojciech 2022-04-14 15:28:19

    Leroy Merlin czym dłużnej będzie zwlekał z zamknięciem biznesu w Rosji tym dłużej w przyszłości będzie postrzegany bardzo negatywnie jako firma finansująca morderców. Jeżeli społeczeństwo Rosji ma wywrzeć wpływ na swoje władze to wyjście z Rosji zachodniego biznesu bardzo może w tym pomoc. Leroya za to co robi na Ukrainie po wojnie nie wpuszczą i ja tez będę omijał.

  • U-boot 2022-04-05 16:10:46

    Czary mary, hous pokus. A pod lerojem i aszanem trudno zaparkować. Taki tłok.

    • Ifee 2022-04-06 13:31:04

      Aż tyle szczurów z Rosji tam kupuje?

  • Greg 2022-04-05 12:25:12

    Pazerne świnie, liczy się tylko zysk.

REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl


REKLAMA