- km
- •5 kwi 2022 12:12
Opinie internautów o firmach, które pozostały na rosyjskim rynku po wybuchu wojny w Ukrainie, nie należą do łagodnych. Dla przykładu stosunek liczby pozytywnych komentarzy do negatywnych (Brand Health Index) sieci Leroy Merlin wynosi obecnie 0,37. Dzięki decyzji o wycofaniu się z Rosji wizerunek udało się poprawić koncernowi odzieżowemu LPP oraz Decathlonowi.

- W ciągu ostatnich trzech tygodni apele wzywające do bojkotu marek, które zostały na rynku rosyjskim, zyskały bardzo duże zasięgi i były wielokrotnie udostępniane.
- Wpis na twitterowym koncie portalu The Kyiv Independent nawołujący do bojkotowania Auchan, Alcampo (hiszpańska nazwa sieci Auchan), Leroy Merlin i Decathlonu dotarł do ponad 3 mln internautów i został polubiony 17 tys. razy.
- Zaufanie odzyskują LPP oraz Decathlon.
Po ataku Rosji na Ukrainę 24 lutego wiele firm zdecydowało się w ramach protestu wycofać z rosyjskiego rynku. Marki, które tego nie zrobiły, spotkały się z ostrą krytyką i nawoływaniem do bojkotu ich produktów. Jak wynika z przeprowadzonego pod koniec marca badania, 65 proc. Polaków deklaruje, że nie będzie robić zakupów w firmach, które nadal działają w Rosji.
SentiOne, polska firma zajmująca się m.in. monitoringiem Internetu z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, przeanalizowała ponad 75 tys. wypowiedzi we wszystkich językach europejskich na temat wojny w Ukrainie.
W ciągu ostatnich trzech tygodni apele wzywające do bojkotu marek, które zostały na rynku rosyjskim, zyskały bardzo duże zasięgi i były wielokrotnie udostępniane. Wpis na twitterowym koncie portalu The Kyiv Independent nawołujący do bojkotowania Auchan, Alcampo (hiszpańska nazwa sieci Auchan), Leroy Merlin i Decathlonu dotarł do ponad 3 mln Internautów i został polubiony 17 tys. razy.
Zobacz: Realne działania zamiast deklaracji. Pracodawcy stanęli na wysokości zadania
Decathlon i LPP odzyskują zaufanie
Brand Health Index (stosunek liczby pozytywnych komentarzy do negatywnych) sieci Decathlon przed wycofaniem się z rosyjskiego rynku, kształtował się na poziomie 0,38. Gdy 29 marca firma podjęła decyzję o wycofani, liczba wypowiedzi na jej temat gwałtownie wzrosła - z niecałych 3 tys. do ponad 7 tys. Po ogłoszeniu decyzji Brand Health Index Decathlonu uległ poprawie i obecnie wynosi 0,51.


Słowa kluczowe
- bojkot
- internet
- komunikacja
- SentiOne
- konflikt Rosja-Ukraina
- Leroy Merlin
- Leroy Merlin Polska
- Decathlon
- LPP
- Auchan
KOMENTARZE (4)