W dobie rekordowo niskiego bezrobocia oraz pogłębiających się deficytów kadrowych firmy coraz głośniej mówią o konieczności podniesienia efektywności i jakości pracy. A jest co poprawiać. Przeprowadzone w 2017 roku przez AON Hewitt badanie pokazało, że zaangażowanie Polaków w pracę jest coraz mniejsze. W 2017 roku tylko 48 proc. polskich pracowników angażowało się w swoje obowiązki (europejska średnia to 62 proc.) wobec 51 proc. rok wcześniej. Rozwiązywanie tego problemu należy rozpocząć od poznania przyczyny. I właśnie tutaj wkraczają rozwiązania Thalento.
Platforma skierowana jest do przedstawicieli każdego szczebla rynku pracy. Mogą z nich skorzystać zarówno studenci, kandydaci do pracy, pracownicy, menedżerowie czy właściciele firm.
Z tych narzędzi korzystać mogą również pracownicy działów HR odpowiedzialni za rekrutację wewnętrzną i zewnętrzną. W tym przypadku sprawdzi się rozwiązanie umożliwiające stworzenie pre-definiowanego profilu kandydata, czyli wskazanie konkretnych cech, których u kandydata poszukujemy. Wyniki testu wyraźnie wskażą osoby, które pasują do profilu.
25 minut dla maksymalnej dokładności
Na czym polega innowacyjność tego rozwiązania? Na dokładności. - Kwestionariusza nie da się oszukać. Zdania są tak skonstruowane, że wymagają od nasz szczerych odpowiedzi i wskazania preferencji wyboru - wyjaśnia Mirosław Filipski, partner w Keystone Consulting.
Podstawowy kwestionariusz TH-PQ bada 30 różnych wskaźników zachowań dotyczących osobowości i motywacji, a wyniki prezentują predyspozycje respondenta w następujących obszarach:
1. Model decyzji: W jaki sposób podejmuje decyzje?
2. Styl pracy: W jaki sposób pracuje?
3. Orientacja zespołowa: Jak współpracuje?
4. Interakcje i relacje: Jaki ma stosunek do otoczenia / innych ludzi?
Średni czas na udzielenie odpowiedzi na wszystkie pytania to 25 minut. Przykładowo w skali od 1 do 6 musimy wskazać jakie znaczenie mają dla nas następujące stwierdzenia: "Być tym kto podejmuje decyzje", "Mieć poczucie, że inni mnie wspierają", "Być w stanie uzgodnić decyzje podczas dyskusji".
grafika: Keystone Consulting
Zanim Keystone zaoferowała platformę swoim klientom, przetestowała ją na własnej skórze. - Okazało się, że wyników, jakie otrzymaliśmy w Polsce, nie można było tak po prostu porównać do tych z Belgii, Anglii czy Niemiec. W Polsce przemy bardziej do przodu. Anglicy czy Niemcy pracują spokojniej. Zdecydowanie bardziej szanują swój czas - opowiada Suchomska.
Bardzo istotne jest, do jakiej grupy normalizacyjnej się porównujemy. Widoczne różnice w kulturze pracy poszczególnych państw skłoniły nas do wygenerowania europejskiej grupy normalizacyjnej, z której korzystaliśmy do tej pory. - Teraz polscy przedsiębiorcy będą mogli odnosić wyniki badań do polskich realiów. Keystone nie tylko przetłumaczyła na nasz język narzędzia Thalento, ale również przeprowadziła badania na kilkusetosobowej grupie polskich respondentów. Dzięki temu mogliśmy zrobić dokładną adaptację narzędzia do rynku polskiego - zaznacza Suchomska.
Sprawdź sam
Do tej pory w Polsce z rozwiązań Thalento skorzystali pracownicy firm z branży gazowniczej, motoryzacyjnej i usługowej. Firmy wykorzystały te narzędzia do rekrutacji wewnętrznej, badania potrzeb szkoleniowych i budowania ścieżki rozwoju zawodowego dla pracowników. Oficjalną prezentację platforma Thalento będzie miała podczas Kongresu Małych i Średnich Przedsiębiorstw, który odbędzie się w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach między 17 a 19 października.
Czytaj więcej: Dr Michał Kaźmierski: Złym szefom będzie jeszcze trudniej utrzymać pracowników
- W ciągu trzech kongresowych dni każdy z gości będzie mógł wykonać test i dowiedzieć się, jakie skrywa talenty - mówi Ben Greeven, a następnie skorzystać z fachowej podpowiedzi certyfikowanych doradców, w jaki sposób można je wykorzystać w pracy zawodowej i dalej rozwijać.
Co więcej, podczas Kongresu na własnej skórze będzie można przetestować rewolucyjne narzędzie Facelytix, które wykorzystuje sztuczną inteligencję do badania osobowości i motywacji.
Facelytix to start-up należący do grupy Thalento. Prowadzi intensywne badania, jak dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji, w trakcie kilkuminutowej rozmowy video przełożyć mikro-ruchy twarzy i głos rozmówcy na kompletny raport o jego osobowości. Nad podobnymi technologiami pracują również tacy giganci jak Google czy Microsoft. Ich finał ma przynieść prawdziwą rewolucję w rekrutacji czy przygotowywaniu profili osobowościowych pracowników.
- Wierzymy, że każdy z nas ma talent — bez względu na to, czym się zajmuje. Keystone Consulting wraz z Thalento pomagają w znalezieniu odpowiedzi, jak maksymalnie wykorzystać swoje mocne strony - podsumowuje prezes Keystone Consulting.
KOMENTARZE (2)