PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Zmysłowski, HotelOga: "Afryka to kontynent rządzony przez komórki”

– Chciałbym zainspirować polskie start-upy, by działały w Afryce. To jest jednak trudne, kiedy ciągle myślimy o dziecku w Afryce jako wygłodzonym, a Murzyn to imię psa naszego sąsiada. Często dziwimy się, że inni postrzegają Polskę jako zacofaną, a tymczasem poczyniliśmy transformację. Skoro my byliśmy do tego zdolni, to dlaczego nie dopuszczamy myśli, że i Afryka to uczyni? – przekonuje Marek Zmysłowski, założyciel HotelOga, który od kilku lat mieszka w Nigerii, gdzie prowadzi swój biznes.

Zmysłowski, HotelOga:  "Afryka to kontynent rządzony przez komórki”
Marek Zmysłowski, założyciel HotelOga, zachęcał podczas European Start-Up Days w Katowicach do inwestowania w Afryce. (fot. PTWP)
REKLAMA

Jednymi z najszybciej rozwijających się krajów na świecie są kraje afrykańskie. Zawdzięczają to wielu czynnikom makroekonomicznym. Zdaniem Zmysłowskiego, Afryka jest na dobrej drodze, by w przyszłości stać się jednym z najbardziej liczebnych kontynentów na świecie.

– Ponad 60 proc. mieszkańców to ludzie poniżej 30. roku życia. Zanosi się na to, że za kilka dekad Nigeria będzie jednym z największych państw na świecie. Za tym idzie siła zakupowa – opowiada biznesmen.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Warto mieć jednak na uwadze także problemy, z jakimi musi borykać się przedsiębiorca, który planuje ekspansję w Afryce.

– To kontynent rządzony głównie przez komórki - ekranem na świat jest telefon - stąd rynek gier czy e-commerce jest idealny dla tego miejsca.  W Europie korzystamy ze smarfona, tabletu czy komputera. Tam korzysta się tylko z telefonu, a wszystkie strony internetowe budowane są z myślą o korzystaniu z nich przez urządzenia mobilne – przekonuje Zmysłowski.

Publiczność z zainteresowaniem słuchała wystąpienia Marka Zmysłowskiego w katowickim Spodku. (fot. PTWP)
Publiczność z zainteresowaniem słuchała wystąpienia Marka Zmysłowskiego w katowickim Spodku. (fot. PTWP)

Kolejnym problemem jest niska świadomość użytkowników internetu. – Zrobiono ankietę, gdzie zadano pytanie, ile osób korzysta z Facebooka, a ile z internetu. Wynik był zaskakujący, bo w odpowiedziach więcej ludzi korzysta z Facebooka – zdradza założyciel HotelOga.

Aby jednak e-commerce w Afryce mógł rozwijać się jeszcze szybciej, rozwiązać należy kwestię kosztu internetu, który w Afryce jest niezwykle drogi. Na uwadze trzeba mieć także płatności przelewowe, bo tylko 2-4 proc. mieszkańców posiada karty debetowe.

– Jeśli chcesz założyć biznes w Afryce, zapomnij, że utworzysz go bez placówki, ludzi, którzy znają tamtejszy rynek i wiedzy marketingowej, która pomoże sprzedawać. Przedsiębiorcy najczęściej popełniają takie błędy w Afryce, że nie promują swoich biznesów w odpowiedni sposób i nie korzystają z wiedzy mieszkańców – kończy Zmysłowski.

* Artykuł powstał na podstawie Keynote Speech, które odbyło się w ramach European Start-Up Days w Katowicach. Wydarzenie odbyło się w ramach VIII Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU
Retransmisja sesji:

Biura

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Zmysłowski, HotelOga: "Afryka to kontynent rządzony przez komórki”

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Artmetic 2016-06-10 01:04:01

    Projekty dla start-upów, pozyskiwanie dotacji: artmetic.pl

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.