Zmiany w nadzorze nad spółkami Skarbu Państwa: Kim są ci, którzy decydują o kadrach?

• W nowym modelu nadzoru nad spółkami Skarbu Państwa opiekę nad 432 podmiotami podzieliło między siebie dziesięć ministerstw, w Kancelarii Premiera powstał Departament Skarbu Państwa, a nominacje do organów spółek zatwierdza specjalna rada.
• Kim są ci, którzy decydują o kadrach?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Zmiany w nadzorze nad spółkami Skarbu Państwa: Kim są ci, którzy decydują o kadrach?

PODZIEL SIĘ


Autor: WNP.pl

wnp.pl

17 lut 2017 16:19


Nadzór właścicielski nad spółkami Skarbu Państwa przez wiele lat sprowadzał się w wielu przypadkach (wskazywał na to raport NIK sprzed kilku lat) do personalnej karuzeli. Zarządzanie państwowym majątkiem zbyt często oznaczało jedynie zmiany kadrowe w radach nadzorczych i zarządach. Czasami trafiali tam doświadczeni menedżerowie, częściej jednak mieliśmy do czynienia z politycznymi nominatami, którzy zajmowali kluczowe stanowiska po to, aby „się sprawdzić w biznesie”.

Po likwidacji Ministerstwa Skarbu nadzór nad spółkami został rozdzielony pomiędzy resorty, co oznacza, że ich szefowie zyskali decydujący wpływ na obsadę kadrową organów spółek pod kontrolą Skarbu Państwa. Decydujący, ale nie wyłączny.

Kandydatów musi zatwierdzić powołana ostatecznie na początku miesiąca Rada ds. spółek z udziałem Skarbu Państwa. Już rozpoczęła prace.

Więcej tutaj. 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.