- KDS
- •7 cze 2022 10:19
„Zbyt uczuciowa”, „słaba”, „baby boss” – z takimi określeniami wciąż spotykają się kobiety działające w biznesie. Raport marki kosmetycznej Avon nie jest jedynym, który wskazuje, że kobiety mają pod górkę na rynku pracy.

- Marka Avon z okazji jubileuszu 30-lecnia obecności na polskim rynku zbadała temat postrzegania kobiet na rynku pracy wśród 8 tysięcy ankietowanych w ośmiu krajach.
- Wyniki pokazały, że kobiety postrzega się jako „zbyt uczuciowe”, „słabe”, „baby boss” . Z takimi określeniami wciąż spotykają się kobiety działające w biznesie.
- Do tego nie wierzą w soje umiejętności i brakuje im odwagi.
Avon od 30 lat jest obecny na polskim rynku. Z okazji jubileuszu przygotował raport, z którego wyniki smutny obraz kobiet na rynku pracy. Wyniki badania przeprowadzonego przez markę w 8 krajach wśród 8 tys. kobiet jasno pokazały, że rola kobiet w biznesie wciąż jest deprecjonowana i postrzegana stereotypowo.
Ankietowane panie przyznały m.in., że są odbierane w pracy jako „zbyt uczuciowe” (44 proc.), lub „słabe” (28 proc.). Ponad 30 proc. Polek sądzi, że jako kobiety są bardziej narażone na porażkę niż mężczyźni.
To niejedyne wyniki badania, z których wynika, że kobiety dość negatywnie odbierają swoją pozycję na rynku pracy. Podobne wnioski płyną z raportu przygotowanego prze firmę rekrutacyjną HRK „Manager w szpilkach”.
Czytaj więcej: Rośnie siła kobiet na rynku pracy
Zdaniem managerek biorących udział w badaniu rozwój kariery kobiet najczęściej blokuje niskie poczucie własnej wartości oraz brak wiary w siebie i swoje umiejętności (39 proc.). Dopiero na dalszych miejscach znalazły się obowiązek łączenia pracy z życiem rodzinnym (26 proc.) oraz stereotypy (25 proc.).
Jednak autorzy raportu wskazują, że to, co jest najbardziej istotne to fakt, że kobiety najczęściej same siebie blokują w rozwoju kariery.
- Niestety nie wierzą we własne umiejętności, brakuje im odwagi, a także starają się być perfekcjonistkami w każdej dziedzinie życia - co, jak wiadomo, jest nieosiągalne. Niepowodzenia zniechęcają je do działania. Próba sprostania wygórowanym (własnym) oczekiwaniom obciąża psychicznie i nie pozwala się rozwijać - wskazują.
Avon jako pracodawca


KOMENTARZE (1)