PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Zbadali zadowolenie pracowników. "Nigdy nie jest idealnie"

Lafarge w Polsce zatrudnia przeszło 1,5 tys. osób i posiada ponad 50 zakładów, m.in.: cementownie, kopalnie i przeładownie kruszyw oraz wytwórnie betonu. Firma postanowiła zbadać zadowolenie wśród pracowników, sprawdzić, jak oceniają poszczególne obszary pracy. O wynikach tego badania w rozmowie z PulsHR.pl opowiada Inga Chodorowska-Korpak, dyrektor ds. organizacji i zasobów ludzkich, członek zespołu zarządzającego Lafarge w Polsce.

Zbadali zadowolenie pracowników. "Nigdy nie jest idealnie"
Inga Chodorowska-Korpak, dyrektor ds. organizacji i zasobów ludzkich, członek zespołu zarządzającego Lafarge w Polsce (Fot. mat. pras.)
REKLAMA
  • Badanie zadowolenia w firmie Lafarge pokazało, że niektóre obszary w firmie wymagają poprawy.
  • Pracownicy najwyżej ocenili bezpośrednich przełożonych, najniżej z kolei zostały ocenione procesy i procedury, a także rozwój kariery.
  • Obszary, które firma chce ulepszyć to: kultura organizacyjna oparta o wartości i zachowania, procesy i procedury, a także rozwój pracowników.

W listopadzie 2018 r. przeprowadzili państwo badanie zadowolenia wśród pracowników. Co wykazała ankieta?

Inga Chodorowska-Korpak, dyrektor ds. organizacji i zasobów ludzkich, członek zespołu zarządzającego Lafarge w Polsce: - Dotychczas badaliśmy poziom zaangażowania naszych pracowników. W listopadzie 2018 roku postawiliśmy na metodologię NPS, którą posługujemy się między innymi przy badaniu doświadczeń swoich klientów. Ankieta była prostsza, a jej celem było sprawdzenie poziomu zadowolenia pracowników. Nigdy nie jest idealnie, zawsze jest coś, co można poprawić, dlatego zdecydowaliśmy się na przeprowadzenie badania.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Okazało się, że 22 proc. pracowników poleciłoby pracę w Lafarge. 37 proc. odpowiedzi było neutralnych, a 42 proc. osób nie rekomendowałoby naszej firmy kandydatom. Ostateczny wynik to różnica między pozytywnymi i negatywnymi odpowiedziami, a więc w naszym przypadku był on ujemy (-20 proc.).

Warto jednak podkreślić, że poprzeczka była bardzo wysoko postawiona. Poszczególne obszary były oceniane w skali od 0 do 10. Za pozytywne odpowiedzi były uznawane te, które zdobyły 9-10 punktów, za neutralne te w przedziale 7-8, natomiast negatywne były zaznaczenia od 0 do 6 punktów.

Jakie pozytywne oraz negatywne aspekty pracy wskazali pracownicy?

- Nasi pracownicy najwyżej ocenili bezpośrednich przełożonych – ich wpływ na pracę zespołu, relacje międzyludzkie, a także odpowiedzialność, którą biorą na siebie. Większość osób wskazało również, że lubią ludzi, z którymi pracują.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Zbadali zadowolenie pracowników. "Nigdy nie jest idealnie"

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.