PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Zaufanie, słuchanie i dobra komunikacja. Oto recepta na trudne czasy

Pandemia koronawirusa wpłynęła na zmianę strategii działania większości firm, a jej skutki dotknęły niemal każdą branżę. Zmiana, choć wymuszona oraz realizowana w przyspieszonym trybie, ma znamiona trwałego przekształcenia sposobu funkcjonowania firm, roli HR czy relacji w zespołach. Nowe modele funkcjonowania dopiero powstają, to procesy wymagające spojrzenia z perspektywy, ale nie wolno zapominać o ich znaczeniu dla przyszłości firmy.

Zaufanie, słuchanie i dobra komunikacja. Oto recepta na trudne czasy
Dobra komunikacja to klucz do poradzenia sobie ze spadkiem motywacji wśród pracowników (fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Raport "Rynek pracy po koronawirusie" jest kolejną próbą znalezienia odpowiedzi na pytanie, jak firmy poradziły sobie z zawirowaniami po pierwszej fali koronawirusa, jakie wnioski wyciągnięto z wiosennych doświadczeń i jak wyglądać będzie funkcjonowanie w nowej rzeczywistości.
  • Z przeprowadzonych badań wynika, że najważniejszymi funkcjami działów HR jest zapewnienie ochrony zdrowia pracowników (52 proc.), komunikacja (48 proc.) oraz analiza i wyszukanie potencjalnych rozwiązań (41 proc.).
  • Jak pokazują wyniki przeprowadzonego badania, ponad połowa przebadanych firm (57 proc.) uważa budowanie solidnej sieci komunikacyjnej za najważniejsze narzędzie motywacji pracowników.

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Bigram we współpracy z ThinkTank - Centre for Dialogue and Analysis, zdecydowana większość polskich firm odczuła skutki wiosennego uderzenia pandemii COVID-19 i wprowadzonego lockdownu. Co istotne 44 proc. przebadanych firm zaznacza, że wiosenne problemy były przejściowe i udaje im się wracać do stanu sprzed pandemii. Jednak 15 proc. podmiotów musiało zawiesić swoją działalność

 

Raport "Rynek pracy po koronawirusie" jest kolejną próbą znalezienia odpowiedzi na pytanie, jak firmy poradziły sobie z zawirowaniami po pierwszej fali koronawirusa, jakie wnioski wyciągnięto z wiosennych doświadczeń i jak wyglądać będzie funkcjonowanie w nowej rzeczywistości. 

Sztuka adaptacji

- Mamy do czynienia z sytuacją nadzwyczajnie kryzysową. W marcu miałem wiele rozmów z klientami, którzy znaleźli się w punkcie, w którym nie wiedzieli do końca, co zrobić, w jakim trybie i w jakim tempie działać i wprowadzać zmiany. Ostatnie miesiące pokazały, jaką siłę ma biznes i jak szybko się adaptuje do nowych warunków. Ponadto, zobaczyliśmy, jaka siła drzemie w ludziach i zespołach, jeśli są zarządzani w odpowiedni sposób - wyjaśnia prezes Bigram, Piotr Wielgomas.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Zaufanie, słuchanie i dobra komunikacja. Oto recepta na trudne czasy

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.