PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Przedsiębiorstwa usługowe boją się nieterminowych płatności

• Według danych Głównego Urzędu Statystycznego firmy prowadzące działalność o charakterze usługowym w ubiegłym roku wygenerowały 63 proc. wartości dodanej brutto - to więcej o 2 proc. niż rok temu.
• Co warto podkreślić, przedsiębiorstwa usługowe zatrudniają aż 58 proc. wszystkich osób pracujących w Polsce.
• Jednocześnie polskie firmy z sektora usług obawiają się konsekwencji, jakie niosą ze sobą nieterminowe zapłaty za faktury. Mogą one powodować utratę płynności finansowej.

  • Autor:MN
  • 27 paź 2016 16:19
Przedsiębiorstwa usługowe boją się nieterminowych płatności
Firmy z sektora usług obawiają się konsekwencji, jakie niosą ze sobą nieterminowe zapłaty za faktury. (fot. pixabay)
REKLAMA

Rodzimy sektor usług nabiera rozpędu, ponieważ Polacy coraz częściej powierzają realizację zadań profesjonalistom. Zwiększony popyt umożliwia zatem rozwój polskich przedsiębiorstw, które systematycznie rozszerzają swoją ofertę oraz podnoszą jakość wykonywanych prac. Nie oznacza to jednak, że w przyszłość można patrzeć wyłącznie optymistycznie. O czym mowa?

Widmo opóźnionych płatności

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Wyniki najnowszego „Europejskiego Raportu Płatności 2016” przygotowanego przez Intrum Justitia wskazują, że polskie firmy z sektora usług obawiają się konsekwencji, jakie niosą ze sobą nieterminowe zapłaty za faktury. Aż 58 proc. ankietowanych uważa, że opóźnione płatności hamują rozwój firmy. Dla porównania średnia europejska to 40 proc.

– Z naszego badania wynika, że w polskim sektorze usług nieterminowe płatności stanowią większy problem niż w innych krajach europejskich. Badani przez nas przedsiębiorcy przyznali, że mogą one powodować utratę płynności finansowej. Twierdzi tak 54 proc. ankietowanych. Dla porównania na Węgrzech tylko 30 proc. przedsiębiorców boi się o zanik środków pieniężnych. Innymi konsekwencjami nieterminowych płatności często wspominanymi przez respondentów są: zagrożenie dla dalszego istnienia firmy na rynku oraz konieczność zwolnień wśród pracowników – komentuje Krzysztof Krauze, prezes Intrum Justitia.

 

Z danych przedstawionych w najnowszym „Europejskim Raporcie Płatności” wynika, że aż 30 proc. ankietowanych przedsiębiorców zmuszonych było zredukować zatrudnienie, a 42 proc. respondentów stwierdziło, że szybsze zapłaty pozwoliłyby na zwiększenie liczby pracowników.

Światełko w tunelu

Obecnie na polskim rynku widać wzrost popytu na różnego rodzaju świadczenia, co pozwala rodzimemu sektorowi usług na stabilny rozwój. Coraz większą popularnością cieszą się usługi, które klienci mogą zamówić bez wychodzenia z domu, czyli przez Internet.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU
Retransmisja sesji:

Biura

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Przedsiębiorstwa usługowe boją się nieterminowych płatności

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.