PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Zarządzanie zespołem: Umiejętność współpracy ma coraz większe znaczenie podczas rekrutacji

W pracy grupowej kluczową rolę odgrywa atmosfera oraz procedury porządkujące współpracę – zarówno w obrębie jednego zespołu, jak i pomiędzy nimi.

  • Justyna Koc
    jk
  • 24 mar 2017 14:42
Zarządzanie zespołem: Umiejętność współpracy ma coraz większe znaczenie podczas rekrutacji
Do osiągnięcia satysfakcjonującego poziomu współpracy w zespołach niezbędne jest wsparcie kadry zarządzającej. (Fot. Fotolia)
REKLAMA

• Rozmaite doświadczenia i osobowości, odmienne wykształcenie, poglądy oraz wiek pracowników gwarantują firmom możliwość szybkiej reakcji na dynamicznie zmieniające się otoczenie, co znajduje swoje odzwierciedlenie w rosnącej popularności pracy projektowej.

• Mimo że różnorodność przynosi wiele korzyści, to wiąże się również z pewnymi wyzwaniami.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

• Przed pracodawcami trudne zadanie stworzenia warunków i atmosfery pracy, która umożliwi różnym ludziom efektywnie działać w ramach jednego zespołu.

W świecie pracy obserwujemy wzrost znaczenia pracy zespołowej i projektowej, co w dużej mierze wynika z rozwoju technologicznego oraz coraz bardziej elastycznego podejścia do struktur organizacyjnych. Z tego powodu pracodawcy coraz częściej oczekują od kandydatów umiejętności pracy zespołowej, łatwego nawiązywania relacji oraz dopasowania się do dynamicznie zmieniającego się środowiska pracy.

Na znaczeniu zyskują również kompetencje z zakresu inteligencji emocjonalnej, a więc umiejętność poprawnego odczytywania emocji członków zespołu, którzy często nie są naszymi najbliższymi współpracownikami. Jest to kluczowe dla efektywnej realizacji zadań w grupie, bowiem sukces w pracy zespołowej jest uzależniony od wzajemnego szacunku oraz otwartości na potrzeby i oczekiwania innych.

Menedżer w roli głównej

Do osiągnięcia satysfakcjonującego poziomu współpracy w zespołach niezbędne jest wsparcie kadry zarządzającej, a mianowicie stworzenie w firmie atmosfery zachęcającej do współpracy, dialogu i wymiany wiedzy. Ogromne znaczenie odgrywa również wprowadzenie dobrych praktyk porządkujących pracę w zespołach i pomagających planowanie działań.

– W gestii menedżera leży monitorowanie postępów czynionych przez zespół, nadzór nad wykonywaniem prac zgodnie z planem, a w razie nieścisłości – również odpowiednia reakcja. Jednak owa reakcja nie powinna być formą krytyki, lecz próbą analizy metod pracy zespołu, wyciągnięciem słusznych wniosków i zaproponowaniem najlepszych rozwiązań – komentuje Paula Rejmer, dyrektor zarządzająca dywizją Expert Perm w Hays Poland.

– Menedżer powinien wykorzystać swój autorytet do wprowadzenia zmian, które usprawnią komunikację, ulepszą podział zadań, rozwiążą ewentualne konflikty i w rezultacie zwiększą produktywność zespołu – dodaje.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Zarządzanie zespołem: Umiejętność współpracy ma coraz większe znaczenie podczas rekrutacji

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA