PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Zarządzanie w dobie pandemii. To ogromny egzamin dla menedżerów

Przed firmami stoi teraz nie tylko walka o utrzymanie swojej pozycji rynkowej, ale także radykalna zmiana w sposobie zarządzania zespołem pracowników.

  • Autor:jk
  • 19 kwi 2020 12:00
Zarządzanie w dobie pandemii. To ogromny egzamin dla menedżerów
Fizyczna nieobecność w biurze pogłębia poczucie oderwania i izolacji od życia firmy. (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Według badań, w czasie epidemii komunikacja z pracodawcami stała się najbardziej wiarygodnym źródłem informacji - twierdzi 63 proc. respondentów badania Edelman „Trust and the Coronavirus”.
  • Jednocześnie, decydując się na pracę zdalną, pracodawca traci osobisty kontakt z pracownikami - dotyczy to 65 proc. przedsiębiorców w Polsce, w których średnio 82 proc. pracowników pracuje obecnie z domu (badanie Devire).
  • Menedżerowie z jednej strony muszą wykazać się umiejętnością efektywnego zarządzania pracą zespołu na odległość, z drugiej – nieustannie budować zaufanie i dobre kontakty z podwładnymi.

Ostatnie decyzje rządowe związane z ograniczeniami w możliwości poruszania się i spotykania, spowodowały całkowitą przebudowę sposobu pracy większości przedsiębiorstw. W Polsce większość firm (65 proc.) zdecydowała się na uruchomienie pracy zdalnej, choć wcześniej właściciele i zarządy firm nie darzyły tej formy pracy zaufaniem i niechętnie stwarzały taką możliwość pracownikom.

Wynikało to z faktu, że osobiste kontakty z pracownikami i spotkania w zespołach projektowych to oczywisty element motywacyjny i źródło inspiracji w pracy. Dodatkowo pojawiał się element braku zaufania ze strony pracodawcy do rzetelności pracy podczas tzw. „home office”. Teraz sytuacja zmieniła się radykalnie i praca zdalna jest niejednokrotnie jedyną dopuszczalną formą pełnienia obowiązków służbowych.

Czytaj też: Komunikacja na wagę złota. Jak rozmawiać z pracownikami w dobie epidemii?

- Jako pracodawcy musimy zrozumieć i inaczej spojrzeć na pracę zdalną. Pracownicy, licząc się z potencjalnymi efektami pandemii, obawiają się zmian w swoim przedsiębiorstwie. Niezwykle istotne dla nich jest utrzymanie kontaktu z przełożonym i zespołem, regularne otrzymywanie zadań, raportowanie i możliwość wykazania się efektami swojej pracy. W tym szczególnym czasie rola komunikacji z pracownikiem nabiera innego znaczenia i wymiaru - mówi Izabela Kielczyk, psycholog biznesu oraz menedżer zarządzający w firmie zatrudniającej ponad 50 osób.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Zarządzanie w dobie pandemii. To ogromny egzamin dla menedżerów

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Agnieszka 2020-04-20 12:34:36

    Cześć! Nazywam się Agnieszka, mаm 23 lata. Chcę znaleźć mężczyznę do intymnych spotkań i komunikacji. Z przyjemnością odpowiem wszystkim, napisz do mnie na stronie randkowej, оto moja strona - loveto.one/agnieszka96

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.