PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Zarządzanie w czasach pandemii oparte na zaufaniu i komunikacji

Zarządzanie firmami czy instytucjami w czasach pandemii powinno opierać się na trzech elementach: zaufaniu, komunikacji i elastyczności - powiedziała dr Anna Krejner-Nowecka, wykładowca ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

  • Autor:PAP/RAF
  • 14 lis 2020 8:37
Zarządzanie w czasach pandemii oparte na zaufaniu i komunikacji
Dobra komunikacja jest dzisiaj niezwykle istotna, bo pracownicy oczekują wsparcia i poczucia, że pracodawca panuje nad sytuacją. (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Badaczka podkreśla, że im dłużej trwa epidemia, tym więcej przedsiębiorstw "przekonuje się, że zdrowie i komfort pracowników oznacza możliwość realizacji kontraktów, kontynuację działania firmy".
  • Równie destrukcyjny - jej zdaniem - jest autokratyczny sposób zarządzania, który obecnie zastępowany jest zarządzaniem nastawionym na współpracę i zaangażowanie pracowników.
  • Trzecim filarem zarządzania w czasach pandemii jest komunikacja - zarówno między menadżerami średniego szczebla i pracownikami, jak i naczelnym kierownictwem.

Ekonomistka powołała się na wstępne wyniki badań prowadzonych wspólnie z dr Ewą Kosycarz, które pokazują, jak pandemia COVID-19 wpłynęła na zarządzanie w placówkach ochrony zdrowia. Wynika z nich m.in., że część z tych instytucji, żeby wykonywać zadania przy deficycie kadry medycznej, musiała zmodyfikować sposób organizacji pracy i zarządzania ludźmi.

Dr Krejner-Nowecka zaznaczyła, że bardziej przewidujące placówki już latem przeprowadzały dodatkowe szkolenia, rekrutacje, zmieniały zakres obowiązków pracowników, nadając im dodatkowe uprawnienia. - Z badań wynika, że większość lekarzy czy pielęgniarek najbardziej bolało nie to, że muszą pracować znacznie więcej, często ponad siły, ale fakt, że nikt tego wysiłku nie tylko nie doceni, ale nawet nie będzie zauważony - powiedziała. Dlatego - jak zaznaczyła - tak ważne jest przyznanie dodatkowych wynagrodzeń dla medyków czy innych sposobów uznania.

Badaczka podkreśla, że im dłużej trwa epidemia, tym więcej przedsiębiorstw "przekonuje się, że zdrowie i komfort pracowników oznacza możliwość realizacji kontraktów, kontynuację działania firmy". Dlatego wprowadzają pracę zdalną, pracę hybrydową czy elastyczny czas pracy. Zauważyła też, że w pierwszym etapie pandemii wielu menadżerów zderzyło się z problemem kontroli i rozliczania pracowników pracujących zdalnie. - Wyzwaniem okazało się zaufanie, którym należało pracowników obdarzyć - powiedziała. Zaznaczyła, że nadmierna kontrola działa demotywująco na ludzi; w efekcie powoduje spadek ich zaangażowania, inwencji, kreatywności, co wpływa na obniżenie produktywności firmy.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Zarządzanie w czasach pandemii oparte na zaufaniu i komunikacji

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.