Zarządzanie: Sens, wpływ, przynależność, czyli jak zaangażować pracowników

Według najnowszych badań Instytutu Gallupa - dane pochodzą z roku 2017 - jedynie 15 proc. ludzi angażuje się w swoją pracę i odczuwa z niej satysfakcję. Co zrobić, aby z niecierpliwością czekali poniedziałku, a nie piątku?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Zarządzanie: Sens, wpływ, przynależność, czyli jak zaangażować pracowników

  • Dbałość o samopoczucie pracowników stało się jednym z ważniejszych zadań liderów i działów HR.
  • Satysfakcja coraz częściej uwzględniana jest w ocenie pracowniczej.
  • Aż 85 proc. pracowników przychodzi do pracy, bo musi, bo nie ma wyjścia lub tylko dla pieniędzy.
  • Zmiana zachodzi wówczas, gdy ludzie poznają misję firmy, rozumieją jej wizję, cele strategiczne oraz wartości; znają swoją rolę w ich realizacji.

- Zdecydowana większość z nas wychodzi z założenia, że praca jest czymś złym i nie może w żadnym wypadku dawać satysfakcji. Nie przychodzimy pracować, przychodzimy tyrać. „Jeszcze 3 godziny 40 minut i idę do domu”, „zostało nam 548 sztuk i fajrant” - mówi Radek Drzewiecki, lider transformacji lean i członek zarządu Leanpassion. - Wymyśliłem nawet specjalną nazwę dla takiego trybu: „Życie na 2/7”, czarna dziura w tych pięciu dniach między weekendami. Właściwie pójdę dalej i pokuszę się o stwierdzenie, że to choroba. I to choroba dziedziczna. Zaraziliśmy się nią od rodziców i skutecznie zarażamy nasze potomstwo - dodaje.

1928 godzin rocznie

Skąd bierze się to zjawisko? Dlaczego nie czerpiemy z pracy radości, skoro spędzamy w niej tak dużo czasu? Według danych Eurostatu, pracujemy średnio 32,9 lat. OECD podaje, że Polacy przepracowują rocznie 1928 godzin, czyli o 565 godzin więcej niż Niemcy.

- Można tu zrobić prosty rachunek, ile życia tracimy, nie ciesząc się z pracy. Odejmując od całej doby czas snu, można założyć, że połowę z danego nam czasu spędzamy właśnie w firmie. A od tego już prosta droga do kalkulacji, że w pracy spędzamy 16 lat netto, odliczając dojazdy i nadgodziny. Czy naprawdę nie szkoda tego czasu? – komentuje Drzewiecki.

Dbałość o samopoczucie pracowników stało się jednym z ważniejszych zadań zarówno liderów, jak i działów HR. Satysfakcja coraz częściej uwzględniana jest w ocenie pracowniczej. Tworzone są rozmaite programy mające wspierać poczucie szczęścia. Ale najważniejsza składowa budująca trwałe zaangażowanie pracowników zaczyna się od uświadomienia im kontekstu biznesowego firmy.

Sens, wpływ, przynależność

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.