PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Zarządzanie, pokolenie Z: Zety będą jeszcze większym wyzwaniem niż millenialsi?

• Wiele firm z niepokojem patrzy w przyszłość, obawiając się nowego pokolenia pracowników, zwłaszcza w czasach, gdy rynek pracy coraz bardziej działa na korzyść zatrudnionych.
• Dlatego też istotne jest, by już teraz poznać i nauczyć się współpracy z pokoleniem Z oraz co najważniejsze – otworzyć się zmiany nadchodzące wraz z nową generacją.

  • Autor: jk
  • 8 lut 2017 11:19
Zarządzanie, pokolenie Z: Zety będą jeszcze większym wyzwaniem niż millenialsi?
Pokolenie Z stawia na tzw. work-life integration. Oznacza to koniec podziału na życie prywatne i zawodowe. (Fot. Flickr/Garry Knight lic. CC BY 2.0)
REKLAMA

„Generacja multitasking”, „Generacja @”, „Ciche pokolenie” – to tylko niektóre z przydomków, jakie zyskały osoby urodzone po 1995 roku. Przedstawiciele pokolenia Z nie pamiętają czasu przed wielkimi zmianami społeczno-politycznymi. Przykładowo Polska w Unii Europejskiej i NATO jest dla nich „od zawsze”.

Ponadto zety wykazują się świetną znajomością nowych technologii, które towarzyszą im praktycznie od urodzenia. Świadomie wykorzystują więc dobra technologiczne niemal w każdym aspekcie swojego życia. „Ciche pokolenie” jak ryba w wodzie porusza się w mediach społecznościowych, dbając przy tym starannie o swój publiczny wizerunek. To również osoby otwarte i ciekawe świata, mające poczucie misji i chęć realnego wpływu na swoje otoczenie.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Według ekspertów, w porównaniu do igreków, przedstawiciele generacji Z są dużo bardziej zaradni i przedsiębiorczy – dążą do tego, by jak najwcześniej się usamodzielnić. Z drugiej strony, jako pokolenie wychowane w czasach prosperity, są też bardzo pewni siebie oraz mają duże wymagania wobec pracodawców. Jak więc współpracować z młodymi ludźmi?

Nowe formy komunikacji

Nowe technologie oferują wiele odmiennych kanałów komunikacji – czat internetowy, streaming multimediów, czy też popularne ostatnio wiadomości wideo znikające po upływie 24 godzin to tylko niektóre z nich. W zestawieniu z nowoczesnymi formami komunikacji, umożliwiającymi kontakt w czasie rzeczywistym, tradycyjny e-mail – w oczach generacji Z - „odchodzi do lamusa”. Zwłaszcza wobec faktu, że coraz więcej młodych pracowników preferuje pracę zdalną, co wymaga od firmy wdrażania narzędzi ułatwiających komunikację pomiędzy członkami zespołu przebywającymi często poza biurem.

Dlatego też pracodawcy przyjmujący „na pokład” przedstawicieli młodego pokolenia powinni przygotować się na małą rewolucję w komunikacji wewnętrznej – począwszy od kanałów, a skończywszy na formie komunikacji.

- Zety to pokolenie „insant”, funkcjonujące w modelu „akcja-reakcja”. Zamiast miesięcznych, czy nawet rocznych ocen pracowniczych, wolą stałą, prostą informację zwrotną od swojego przełożonego oraz transparentny przepływ informacji – mówi Ada Stokowska z firmy Wyjątkowy Prezent oferującej benefity w formie przeżyć.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Zarządzanie, pokolenie Z: Zety będą jeszcze większym wyzwaniem niż millenialsi?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • IMHO 2017-02-08 14:35:19

    Do tego należy dodać, że dla kolejnych młodszych pokoleń (od obecnych 30-sto latków w dół) pojęcie RYNEK oznacza Unię Europejską, a nie tylko Polskę. Dlatego mając wybór pomiędzy podobną pracą w Polsce za 3000 zł, a pracą kawałek dalej w Niemczech za 3000 euro, będą się raczej skłaniać do drugiej opcji.

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.