PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Zarządzanie: Jak motywować pracowników?

• Polacy są przepracowani. Przeciętny obywatel naszego kraju spędza ok. 1923 godzin rocznie w pracy.
• To o niemal 30 proc. więcej niż Niemcy (1371 godzin/rok), a nawet osławieni ze swojego pracoholizmu Japończycy (1729 godzin/rok).
• Menedżerowie powinni zadbać, by czas spędzony w biurze był satysfakcjonujący, ponieważ szczęśliwy pracownik to wydajny pracownik.

  • Autor:jk
  • 4 lip 2016 13:45
Zarządzanie: Jak motywować pracowników?
Dla ponad 70 proc. pracowników w wieku 36 - 45 wygląd i organizacja biura jest ważna. (Fot. Pixabay)
REKLAMA

Około 60 proc. Polaków jest niezadowolonych ze swoich zarobków, zaś blisko 40 proc. deklaruje, że ich motywacja do pracy spada. Stres wywołany poziomem wynagrodzenia, ilością czasu spędzonego w biurze, a często też atmosferą to główne problemy pracowników – wynika z badań Edenred-Ipsos „Barometr Pracownika 2015”.

Czytaj też: Future Processing ma menedżera ds. szczęścia pracowników

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

W efekcie zaledwie 22 proc. osób uważa się za szczęśliwych w miejscu zatrudnienia, zaś 13 proc. wręcz przeciwnie. Brak satysfakcji z wykonywanych zadań przekłada się na chęć zmiany. Niezależnie od branży czy sektora, aż 41 proc. ankietowanych często myśli o poszukaniu nowego pracodawcy, zaś 7 proc. faktycznie wciela ten plan w życie.

Work-life balance

Coraz więcej osób (50 proc.) dostrzega potrzebę zachowania równowagi między życiem zawodowym a prywatnym. Dotyczy to szczególnie osób w wieku 33 – 54 (53 proc.). Często odnieśli oni już sukces zawodowy i od pracy oczekują czegoś więcej.

- Pracownicy zdają sobie sprawę z rozbieżności między godzinami poświęconymi na pracę
a efektywnością. Jak wynika z badania Compass&Partners zaledwie 36 proc. czasu spędzamy wydajnie. Nowe pokolenie jest tego świadome, dlatego woli wykonywać obowiązki zawodowe krócej, ale lepiej - komentuje Zuzanna Mikołajczyk, dyrektor ds. marketingu i handlu, członek zarządu Mikomax Smart Office.

– Jako wzór w tym przypadku mogą posłużyć firmy skandynawskie, które koncentrują się na wartości dodanej zadania, a nie liczbie godzin poświęconych na jego realizację - dodaje Mikołajczyk.

Zuzanna Mikołajczyk, dyrektor ds. marketingu i handlu, członek zarządu Mikomax Smart Office (Fot. Mat. pras.)
Zuzanna Mikołajczyk, dyrektor ds. marketingu i handlu, członek zarządu Mikomax Smart Office (Fot. Mat. pras.)

Pracowniczy kryzys prywatności

To, w jaki sposób biuro jest zaprojektowane, ma znaczący wpływ na jakość realizowanych zadań. Dowód? Drobiazgi takie jak odbicie światła w szybie bądź monitorze, potrafią skutecznie utrudnić wykonywaną pracę.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Zarządzanie: Jak motywować pracowników?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.