PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Zarządzanie: Czego nie powinien robić dobry szef?

• Od podejścia szefa i jego kompetencji zależy jak pracownicy będą czuć się w firmie i wykonywać swoje zadania.
• Dobry menedżer dokłada wszelkich starań, aby jego zespół stał się zgraną i zmotywowaną grupą, ukierunkowaną na osiągnięcie sukcesu.
• Niestety rzeczywistość jest często inna – liderzy nie doceniają wartościowych pracowników i nie są przygotowani do kierowania ich pracą.

Zarządzanie: Czego nie powinien robić dobry szef?
Menedżer powinien być dostępny dla współpracowników, otwarty na pytania, opinie i sugestie. (Fot. Sam Churchill/ Flickr, lic. CC BY 2.0)
REKLAMA

Niewłaściwe zachowanie menedżera obejmuje m. in. nieinformowanie zespołu o zmianach i ważnych decyzjach, zrzucanie obowiązków na innych, unikanie odpowiedzialności za negatywne skutki działań. Najczęściej konsekwencjami takich błędów jest spadek motywacji osób zatrudnionych czy nawet decyzje o odejściu pracowników firmy.

Czytaj też: Oto 7 błędów, które popełnia szef i traci ludzi

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Model zarządzania, według którego szef jest nieomylny jest już nieaktualny. Obecnie dobry przywódca ma świadomość swoich mocnych i słabych stron, posiada zmysł organizacyjny, dokłada wszelkich starań, aby komunikacja w firmie była skuteczna oraz wspiera załogę w dążeniu do celu.

Nie bądź obojętny na współpracowników

Wzajemne relacje między członkami zespołu są jednym z najważniejszych czynników, który decyduje o skuteczności i jakości realizowanych zadań. Sukces menedżera uzależniony jest w dużej mierze od powodzenia całej grupy, warto więc zadbać o budowanie dobrych kontaktów w miejscu pracy.

Pierwszym błędem jest niewłaściwe traktowanie osób na niższych szczeblach. Osoby na stanowiskach kierowniczych często „patrzą na nich z góry”, a swoim sposobem zachowania dają do zrozumienia, że wysiłek współpracowników nie jest tak cenny jak ich. Efektem takiego podejścia jest brak wiary członków zespołu w swoje możliwości i sens wykonywanych zadań, a to z kolei może zaważyć na ich zaangażowaniu i efektywności.

Czytaj też: Kobieta czy mężczyzna - jaki szef jest lepszy? Płeć ma znaczenie

Najwięcej uchybień występuję w sferze wewnętrznej komunikacji firmy. Podejście „płacę im za to, więc mają robić co każę” nie jest skuteczną metodą zarządzania. Delegowanie zadań bez wystarczającego wytłumaczenia oraz zrzucanie na innych niewygodnych dla menedżera obowiązków, to tylko przykłady niezrozumienia i ignorowania potrzeb pracowników.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Zarządzanie: Czego nie powinien robić dobry szef?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.