PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Toolex 2022

Toolex 2022

Międzynarodowe Targi Obrabiarek, Narzędzi i Technologii Obróbki

WYDARZENIA TOWARZYSZĄCE
  • Nowy Przemysł
  • Tech & Job
  • Oil Expo
TERAZ TRANSMITUJEMY

Sytuacja na polskim rynku pracy. Analizy branżowe. Rekrutacja. Mobilność i stabilizacja

Zarządzanie czasem pracy: 5 kroków do lepszej organizacji czasu przedsiębiorcy

  • Agnieszka Widera-Ciochoń
    AW
  • 18 paź 2017 11:38

Pytani o to, ile czasu przeznaczają na pracę, polscy przedsiębiorcy często odpowiadają „10-12 godzin dziennie”. Nie powinno być to jednak powodem do dumy, świadczy bowiem nie tyle o pracowitości, co o złej organizacji czasu oraz o braku umiejętności delegowania zadań.

Zarządzanie czasem pracy: 5 kroków do lepszej organizacji czasu przedsiębiorcy
Adobe Stock
REKLAMA

• Przedsiębiorcy i menedżerowie zwykle na brak pracy nie narzekają, ale bywa, że to nie sama praca jest problemem.

• Aby działać skutecznie, potrzeba równowagi, a aby tę osiągnąć, przyda się lepsza organizacja pracy.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

• Przedstawiamy proste sposoby, które mogą lepiej zorganizować pracę. Trzeba je tylko stosować systematycznie.

Przedsiębiorcy i menedżerowie to prawie zawsze ludzie mocno zapracowani, z trudem znajdujący czas dla siebie.

- Z chwilą kiedy nasza firma dopiero rozpoczyna działalność, na jej budowanie trzeba często przeznaczyć bardzo dużo czasu. Gorzej, jeśli ta sytuacja nie ulega poprawie również w kolejnych latach. Wówczas nie pozostaje nic innego jak usiąść i spokojnie przemyśleć, jak przeorganizować firmę i własny czas pracy – mówi Marta Bober-Lal, trener w firmie szkoleniowej Effect Group.

Jak dodaje, sposoby, które mogą w takiej sytuacji pomóc, nie są szczególnie skomplikowane, wymagają jednak poważnego potraktowania i długotrwałego stosowania, tak aby stały się dla przedsiębiorcy lub menedżera nowymi nawykami.

1. Ustal z góry czas pracy

Marta Bober-Lal proponuje, by zacząć od zadbania o większą równowagę między pracą a życiem osobistym i ustalenie, ile czasu tygodniowo zamierzamy przeznaczać na pracę.

- Jednym sposobem może być postanowienie, że na pracę przeznaczysz np. 50 godzin w tygodniu. Ale być może łatwiejsze od liczenia przepracowanych godzin będzie postanowienie, że od poniedziałku do piątku pracę kończysz np. o godz. 17, a w soboty odpoczywasz lub pracujesz krócej. Ważne także, aby co najmniej jeden dzień w tygodniu był całkowicie wolny od pracy, a nawet od myślenia o własnej firmie – podkreśla Marta Bober-Lal. - Ważne, aby ustalonego czasu pracy trzymać się bezwzględnie. Wymagać to będzie od przedsiębiorcy dyscypliny, lepszej organizacji pracy, szybszego podejmowania decyzji, oraz delegowania zadań. Ale o to właśnie chodzi – dodaje.

2. Sprawdź, gdzie wycieka czas

Ale w jaki sposób możesz skrócić czas pracy w tygodniu, kiedy zadań do zrobienia jest naprawdę sporo? Aby się tego dowiedzieć, trzeba sprawdzić, na co faktycznie przeznaczane są cenne minuty i godziny.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (4)

Do artykułu: Zarządzanie czasem pracy: 5 kroków do lepszej organizacji czasu przedsiębiorcy

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Oprogramowania 2020-04-01 08:48:56

    Organizacja pracy musi być odpowiednio poukładana i zorganizowana. Do tego realizacja zadań musi być w odpowiednim oprogramowaniu, które nie przeszkadza w pracy. O oprogramowaniach na zamówienie możecie poczytać więcej tutaj kamee.pl/oferta/dedykowane-oprogramowanie-crm-zarzadzanie-relacjami-z-klientami

  • K.Olczak 2019-09-19 15:50:25

    Bardzo ciekawy artykuł! Mi w zarządzaniu czasem pomaga firmao.pl/register

  • Agnieszka Borowska-Zasada 2018-07-29 13:26:51

    Czytam i jakby mi ktoś słowa z ust wyjął :-) Tak, to prawda, czasem trzeba umieć zarządzać, i tak, trzeba wiedzieć, gdzie ucieka i trzeba wiedzieć jak go planować. Rozwiązałam ten problem korzystając z prostego ale użytecznego narzędzia WorkTime.pl, narzędzie, które mierzy mi czas wszystkich czynności automatycznie i pozwala zarządzać i delegować zadania

  • Jolanta 2018-07-27 10:42:05

    Bardzo przydatne sposoby, artykuł przyjemnie się czyta. Niestety nie wystarczy wiedzieć jak organizować sobie czas, należy również systematycznie dążyć do celu. Wielu przedsiębiorców tego nie rozumie. Zakładają samo jakoś to wyjdzie. Ale tak się nie dzieje. W mojej firmie postawiłam na innowacyjne narzędzia, a dokładniej system CRM Kamflex. Oprogramowanie pomaga nam wpłynąć na zwiększenie własnej efektywności poprzez właściwe gospodarowanie czasem. Odkąd korzystamy z tej aplikacji webowej zarządzanie zadaniami zespołu jest banalnie proste. Nastąpiła poprawa przepływu informacji wewnątrz firmy oraz między pracownikami. Pozdrawiam:)

REKLAMA
  • PARTNER SERWISU partner portalu

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA