PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Zarządzaj sprawnie! Pandemia weryfikuje kompetencje menedżerów

Prezesi czy dyrektorzy powinni nie tylko sprostać oczekiwaniom dynamicznie zmieniającego się środowiska biznesowego, ale także nadać agendę cyfrowej transformacji w swoich firmach. Przed jakimi wyzwaniami stoją dzisiejsi dyrektorzy zarządzający i jak zmieniła się ich rola w obliczu ostatnich, kryzysowych wydarzeń?

  • Autor:jk
  • 18 lis 2020 20:00
Zarządzaj sprawnie! Pandemia weryfikuje kompetencje menedżerów
Pandemia pokazała przedsiębiorcom, że należy myśleć o przyszłości i nauczyć się zarządzać ryzykiem, jeszcze zanim się ono pojawi. (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Pandemia zweryfikowały kompetencje wielu CEO - sprawne i właściwe zarządzanie zespołami, wiedzą oraz danymi stało się ważne jak chyba nigdy wcześniej. 
  • Wyzwaniem dzisiejszego CEO jest również skuteczne zarządzanie wiedzą i utrzymanie talentów.
  • Reorganizacja wewnętrznych struktur oraz modelu pracy wskazują, że niebawem CEO mogą zacząć poszukiwania nowych, innowacyjnych metod rozwoju pracowników.

Wydarzenia zapoczątkowane na przełomie lutego i marca pokazały, w jakim stopniu firmy są zaawansowane w digitalizacji procesów i przygotowane na zmianę trybu pracy. Przykładem spółki, której nowoczesne technologie zdecydowanie ułatwiły przejście przez koronakryzys, jest Siemens Energy.

- Sądzę, że - paradoksalnie - odległość i izolacja jeszcze bardziej uruchomiły komunikację między ludźmi. Może nie od razu, ale po jakimś czasie nauczyliśmy się ze sobą porozumiewać, lub radzić sobie z tak błahymi kwestiami, jak znajdowanie czasu w przypadku osób z przeładowanymi kalendarzami. Myślę też, że staliśmy się odważniejsi w komunikowaniu potrzeb - mówi w rozmowie z PulsHR.pl Anna Wołynko, dyrektor HR w Siemens Energy.

Anna Wołynko podkreśla też, że pracodawca może stworzyć i udostępnić bardzo dobre narzędzia. Nie jest natomiast powiedziane, że ludzie z nich skorzystają. Tutaj niezbędna jest umiejętność przechodzenia przez zmianę - i to w dość szybkim tempie. Nie jest to zatem tylko kwestia narzędzi, ale też edukacji i rozwoju.

- Menedżerowie powinni zadbać o uzupełnianie kompetencji pracowników, aby stawali się oni coraz bardziej samodzielni. Muszą też umieć wyrażać swe potrzeby, a następnie przejść do konkretnych propozycji rozwiązań. Moim zdaniem to właśnie ludzie - w połączeniu z digitalizacją - sprawili, że tak sprawnie - aczkolwiek nie bez wyzwań - przeszliśmy przez pandemię - podkreśla Anna Wołynko.

Zarządzanie ryzykiem

Lockdown obnażył słabe strony organizacji, których zaplecze technologiczne, ograniczony dostęp do systemów oraz informacji uniemożliwiły nie tylko sprawne wdrożenie pracy zdalnej, ale także sparaliżowały możliwość efektywnego zarządzania przedsiębiorstwem.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Zarządzaj sprawnie! Pandemia weryfikuje kompetencje menedżerów

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.