PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Zapytali 5 tys. pracowników o pracę zdalną. Korzyści – jakie, dla kogo, jak długo?

Większość firm i organizacji odnotowała wzrost wydajności dzięki przejściu pracowników na model pracy zdalnej. Przedsiębiorcy doszli do wniosku, że zdalny model zwiększył produktywność i przyniósł oszczędności kosztów nawet o 24 proc. w trzecim kwartale 2020 roku. Takie wnioski płyną z nowego raportu "Przyszłość pracy: od pracy zdalnej do hybrydowej", opracowanego przez Instytut Badawczy firmy Capgemini.

  • Autor:KDS
  • 8 sty 2021 12:00
Zapytali 5 tys. pracowników o pracę zdalną. Korzyści – jakie, dla kogo, jak długo?
Wydajność pracowników wzrosła w trzecim kwartale 2020 roku w 63 proc. organizacji. (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Capegmini przepytała 5 000 pracowników związanych z 500 firmami działającymi na całym świecie. Wydajność wzrosła w trzecim kwartale 2020 roku w 63 proc. organizacji.
  • Było to możliwe dzięki ograniczeniu czasu dojazdów do pracy, elastycznym harmonogramom czasu pracy i wdrożeniu narzędzi do wirtualnej współpracy. 
  • Czy uda się ten trend zachować w przyszłości? Eksperci HR nie ukrywają, że będzie to dużym wyzwaniem.

Wnioski z badań wskazują na to, że praca zdalna stała się zdecydowanie nową normą w rzeczywistości zawodowej. W ciągu najbliższych dwóch do trzech lat aż 75 proc. organizacji oczekuje, że co najmniej 30 proc. ich pracowników będzie pracować zdalnie, a około trzech na dziesięć spodziewa się, że ponad 70 proc. ich pracowników przejdzie na zdalny model, w porównaniu z zaledwie 10 proc. przed pandemią.

Czytaj więcej: Szef sceptyk, nie wierzy w COVID-19. Pracownicy mają problem

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Blisko 70 proc. firm spodziewa się też korzyści związanych z obniżeniem kosztów nieruchomości, zarządzania obiektami i redukcją podróży służbowych również po zakończeniu pandemii. Co więcej, w ciągu ostatnich trzech do czterech miesięcy aż 88 proc. uzyskało oszczędności na obniżeniu kosztów z nieruchomości dzięki pracy zdalnej. Prawie połowa organizacji (48 proc.) prognozuje również, że ich całkowite zapotrzebowanie na powierzchnię biurową zmniejszy się o co najmniej 10 proc. w przyszłości.

Podsumowując, wzrost produktywności to zdecydowany atut ekonomiczny wynikający ze zmian w dotychczasowym systemie pracy.

Technologiczni i cyfrowi skorzystali

Jedną z nich jest poprawa wydajności pracowników. Badanie pokazało, że wzrosła ona w trzecim kwartale 2020 roku w 63 proc. organizacji dzięki ograniczeniu czasu dojazdów do pracy, elastycznym harmonogramom czasu pracy i wdrożeniu narzędzi do wirtualnej współpracy.

Czytaj więcej: 15 menedżerów o HR w 2021 roku. Zoom, Teams, Google Meet zostaną z nami

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

#whyoffice

#whyoffice Biuro to nie tylko adres 15 czerwca 2021 • 09:30
Debata Propertynews.pl, Propertydesign.pl, PulsHR.pl

Partnerzy

logotyp
logotyp
logotyp
logotyp
logotyp

KOMENTARZE (2)

Do artykułu: Zapytali 5 tys. pracowników o pracę zdalną. Korzyści – jakie, dla kogo, jak długo?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Mikołaj 2021-03-16 16:40:44

    Praca zdalna, teraz jest koniecznością. Pracodawca ma obowiązek też zapewnić sprzęt do tego. Na szczęście nasz szef podpisał umowę chyba nawet be 2 be z media expert i dostarczył nam laptopy kurierem do roboty. Może i po czasie trochę się człowiek nuży taką pracą ale ja nie narzekam, mam dobrego szefa :)

    • Dobromir 2021-03-25 10:49:58

      Nie wiedziałem, że można się ustawić B2B z media expert, ale to chyba kupę sprzętu trzeba od nich ściągać by się zgodzili, ale jak to się mówi, potrzeba matką wynalazku więc...

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.