Wybierając rodzaj przestrzeni biurowej dla swoich pracowników, trzeba znaleźć kompromis pomiędzy wygodą a oszczędnościami. Architekci wnętrz przybliżają dla nas trendy panujące na polskim rynku.

– Na polskim rynku najczęściej mamy do czynienia z mikroprzedsiębiorstwami. W ich przypadku ciężko mówić o skomplikowanej organizacji przestrzeni biurowej, gdyż najczęściej taka przestrzeń składa się z jednego większego pomieszczenia pracowniczego w którym pracuje 1-5 osób, pokoju prezesa oraz części socjalnej – głównie aneks kuchenny – mówi Aleksandra Łyczko, architekt wnętrz w Studiu Stu Form.
Zaletą najprostszych rozwiązań jest oczywiście cena. Częstą wadą natomiast zbyt duża liczba osób pracujących w danej przestrzeni.
– Przeludnienie nie wpływa dobrze na efektywność pracy. Czasem pewnym rozwiązaniem może okazać się przeorganizowanie ustawienia biurek, natomiast nie jest to złoty środek. Zawsze wcześniej należy przeanalizować, ile dana przestrzeń jest w stanie pomieścić pracowników oraz spektrum rozwoju firmy w temacie zatrudnienia – zaznacza Aleksandra Łyczko.
(Fot.: Wikimedia, Darko Maksimowicz, CC3.0)
Biura


Słowa kluczowe
- Aleksandra Łyczko
- Studio Stu Form
- Łukasz Sieradzki
- Progetti
- Zuzanna Mikołajczyk
- Mikomax Smart Office
- Monika Skóbel
- artMOKO
KOMENTARZE (0)