• Prawdziwy przywódca nie kontroluje pracowników na każdym kroku.
• Dobry lider jest pewny siebie, ale także pokorny.
• Szef nie skupia się wyłącznie na wydawaniu poleceń.
• Lider powinien uważnie wysłuchać pracowników i być gotowym na podjęcie odpowiednich działań.

Jak pracodawcy mogą uniknąć negatywnych komentarzy na swój temat? Według GoWork.pl, wystarczy odpowiednia komunikacja. Zamiast obrażać się na pracowników za to, że nie zgadzają się z każdą decyzją, lider powinien zacząć słuchać tego, co mają do powiedzenia i zadawać odpowiednie pytania. Opanowanie tej sztuki stanowi esencję sprawnego zarządzania. O co pytać?
Jakim typem lidera jestem?
- Członkowie zespołu podążają za pewnymi siebie, sprawnymi przywódcami. Za tymi skupionymi na własnym sukcesie – niekoniecznie. Prawdziwy przywódca nie kontroluje pracowników na każdym kroku, nie ogranicza ich kreatywności. Jego zadanie polega na inspirowaniu podwładnych, by jak najlepiej wykorzystywali swoje umiejętności i przyczyniali się do realizacji wizji firmy – twierdzi Michał Środa z GoWork.pl.
Czy wiesz jaki potencjał w tobie widzę?
Szefowie dzielą się na tych, którzy zarządzają z przesadną dbałością o szczegóły i tych, którzy skupiają się na wyszukiwaniu talentów i aktywowaniu potencjału drzemiącego w każdym pracowniku.
Czytaj też: 3 rzeczy, których dobry lider nigdy nie powie
– Lider rozmawia z podwładnym, próbuje wychwycić jego mocne strony i wspólnie ustalają, jakie korzyści może on przynieść firmie oraz jak dodatkowo wzmocnić te cechy, jakie szkolenia pozwolą na rozwój talentu – mówi Michał Środa.
Co o tym myślisz?
Dobry lider jest pewny siebie, ale także pokorny.
- Jest świadomy tego, że nie zna odpowiedzi na wszystkie pytania, a to z kolei oznacza, że przed podjęciem ostatecznej decyzji sięga po opinię swojego zespołu. Im więcej pomysłów i porad uzyska od pracowników, tym lepiej dla ogólnej idei – wyjaśnia Środa.

W jaki inny sposób moglibyśmy rozwiązać ten problem?
Przeciętni liderzy unikają wyzwań i problemów. Najlepsi wręcz przeciwnie. Gdy okazuje się, że popełniono błąd, wkraczają do akcji i zamiast szukać winnych, szukają rozwiązań.


KOMENTARZE (0)