PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Zagórowski: W przeciwieństwie do związkowców menedżer jest rozliczany z prawdy

6
Zagórowski: W przeciwieństwie do związkowców menedżer jest rozliczany z prawdy Zdaniem Zagórowskiego każdy prezes w kontakcie z pracownikami pokazuje swoją menedżerską klasę. (Fot.: mat. pras)
W książce „Rekiny biznesu w mediach” Aleksandry Ślifirskiej jednym z rozmówców jest były prezes JSW Jarosław Zagórowski. Zwraca w niej uwagę na konieczność mówienia prawdy i to, że brak kontaktu ze stroną społeczną był jednym z podstawowych błędów.

REKLAMA


Puls HR Puls HR

Zagórowski: W przeciwieństwie do związkowców menedżer jest rozliczany z prawdy

– Menedżer musi mówić prawdę, bo z tej prawdy w przeciwieństwie do liderów związkowych jest rozliczany. Odszedłem ze spółki, ponieważ jako menedżer nie mogłem kłamać i głosić populistycznych haseł, tak jak robią to związkowcy – mówi Jarosław Zagórowski w książce „Rekiny biznesu w mediach. Sztuka tworzenia profilu publicznego” Aleksandry Ślifirskiej, doradcy ds. komunikacji strategicznej dla zarządów.

Pierwsze skrzypce grają w książce czołowe postacie polskiego biznesu. Wśród nich, obok Rafała Brzoski, Piotra Voelkela, Ireny Eris, Rafała Bauera – znalazł się Jarosław Zagórowski, były prezes Jastrzębskiej Spółki Węglowej.

W książce pojawił się obszerny wywiad z byłym prezesem JSW, który krok po kroku podsumowuje swoje cenne doświadczenie w kierowaniu spółką i prowadzonej w niej komunikacji. Zdaniem Zagórowskiego każdy prezes w kontakcie z pracownikami pokazuje swoją menedżerską klasę, a wykorzystywanie w tym mediów w bardzo dużych organizacjach bywa kluczowe.

Zagórowski jako doświadczony menedżer opowiada, jak budował komunikację w spółce, gdzie upatruje jej największe atuty i jak komunikacja wewnątrz spółki przełożyła się na rynkowy i wizerunkowy sukces.

Zdaniem Ślifirskiej mało który prezes spółki węglowej jest przygotowany do takiej roli i mało który w tej branży lider przygotowuje się do budowania relacji, a przecież przed każdym spotkaniem, zarówno face to face z załogą, liderami związkowymi, jak i do dyskusji medialnych, prezesi muszą się przygotowywać.

To na co zwraca uwagę Zagórowski, który jest pokazany jako przykład jednego z najsprawniejszych w branży, to o wiele trudniejsza pozycja lidera biznesowego. Związkowiec może odwoływać się do najbardziej populistycznych haseł i manipulacji, menedżer musi eksponować fachową wiedzę i sposobem jej przedstawiania zaskarbiać sobie zaufanie społeczne. 

– Prezes, który nie odbył solidnych godzin treningu komunikacji poprzez debatę, w dyskusji będzie na straconej pozycji. Prezes nieświadomy tego, że musi mieć swój główny przekaz, wizję, którą objaśnia w prosty, obrazowy sposób, zawsze przegra, nawet kiedy ma talent do zarządzania – uważa Ślifirska.

Lekcje biznesu

Zagórowski jako wieloletni lider JSW dokonuje podsumowań i udziela lekcji. 

– Lider powinien dużo czasu poświęcić na spotkania. Przyznaję, że czasami zdarzało się tak, że musieliśmy szybko podjąć decyzję i nie rozmawialiśmy ze stroną społeczną – przyznaję to otwarcie. Dziś wiem, że jest to jeden z podstawowych błędów. Kiedy dochodzi do spotkania człowieka z człowiekiem i obydwoje są na bardzo skrajnych spolaryzowanych pozycjach, to właśnie przez rozmowę są w stanie, troszeczkę z tych skrajnych pozycji zbliżyć się do środka – opowiada w rozdziale „Classicus contra hejtus”.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.