Żadnej polskiej firmie nie udało się zbudować marki europejskiej

Mimo ogromnego sukcesu i wielkiego rozwoju polskiej branży spożywczej, żadnej polskiej firmie nie udało się zbudować silnej marki europejskiej – powiedział Robert Jankowski, prezes zarządu Pamapol S.A. podczas debaty pt. „Trzecia dekada budowy polskiego biznesu spożywczego – sukcesy i wyzwania” podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Żadnej polskiej firmie nie udało się zbudować marki europejskiej

PODZIEL SIĘ


Autor: Roman Wieczorkiewicz

15 maj 2018 22:25


- Karierę w 1989 roku zaczynałem jako przedstawiciel handlowy. Miałem szczęście pracować dla dużych koncernów międzynarodowych i wiele się tam nauczyłem - przyznał Robert Jankowski.
Trzy dekady rozwoju biznesu podzielił na etapy. Pierwszy w jego ocenie trwał w latach dziewięćdziesiątych i dwutysięcznych. Wówczas koncerny budowały świadomość swoich marek i wiązały konsumentów z tymi markami. - Polski biznes budował fabryki, a koncerny zachodnie budowały więź konsumentów z markami – mówił prezes Jankowski.

Zauważył, że w latach dziewięćdziesiątych w Polsce dominowały małe sklepy i bazary. Pierwsze zagraniczne sieci handlowe pojawiły się dopiero w 1994 roku. Obecnie nigdzie w Europie nie ma takiego zróżnicowania sieci. - Polacy drogo płacili za naukę współpracy z sieciami. Niewielu polskim firmom udało się wykreować marki mogące konkurować z markami koncernów. Żadnej polskiej firmie nie udało się zbudować marki na skalę europejską – uważa Robert Jankowski.

Zwrócił uwagę, że rynek nadal ewoluuje i rozwija się. Pojawiają się nowe formaty np. convinience. - Obecnie dominują innowacje poprzez krótkie serie produktowe. Czas życie produktu, to obecnie 12 miesięcy – uważa.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.