PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Zaburzenia psychiczne u pracownika. Kiedy pracodawca powinien zareagować?

Większość problemów psychicznych pozwala na wykonywanie pracy, jednak stres, depresja czy nerwice mają realny wpływ na funkcjonowanie firm. Kiedy pracodawca powinien zareagować, widząc zaburzenia podwładnego? - zastanawia się "Dziennik Gazeta Prawna".

Zaburzenia psychiczne u pracownika. Kiedy pracodawca powinien zareagować?
Pracownik sam może sobie nie zdawać sprawy, że problem jest widoczny (fot. pixabay.com)
REKLAMA

W pierwszym półroczu 2016 roku Polacy wzięli 9,5 mln dni wolnych od pracy w powodu zaburzeń psychicznych, co stanowi niemal 70 proc. więcej niż w tym samym czasie 2010 roku.Kiedy pracodawca powinien zareagować, widząc zaburzenia podwładnego?

- Pracodawca powinien zdecydować się na interwencję, jeśli zauważy, że zachowanie pracownika odbiega od normy – zarówno w sensie pozytywnym, jak i negatywnym. A więc, jeżeli taka osoba nagle zaczyna pracować 10 razy więcej, wyrabia 150 proc. normy sprzedażowej, czy zarywa noce w biurze bez wyraźnej przyczyny, pracodawca powinien zacząć się niepokoić - tłumaczy Joanna Gutral, psycholog z Uniwersytetu SWPS.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Dodaje, że pracownik sam może sobie nie zdawać sprawy, że problem jest widoczny. Dlatego pracodawca podejrzewający, że pracownik ma problemy psychiczne, powinien zainterweniować i wysłać go na ogólne badanie lekarskie.

Więcej przeczytasz tutaj.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Zaburzenia psychiczne u pracownika. Kiedy pracodawca powinien zareagować?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA
  • PARTNER SERWISU partner portalu

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA