PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Zaawansowane technologie to nie jest polska specjalność. Liczby mogą martwić

Tylko co piąta firma w ostatnich trzech latach wdrożyła jedno z zaawansowanych rozwiązań technologicznych. Przyczyną tego jest m.in. brak wiedzy przedsiębiorców o produktach finansowych, z których mogą skorzystać – wynika ze środowej informacji prasowej BGK.

  • Autor: PAP/JP
  • 17 lis 2021 10:55
Zaawansowane technologie to nie jest polska specjalność. Liczby mogą martwić
Produkty zaawansowane technologicznie (hi-tech) stanowiły w 2018 r. tylko nieco ponad 4 proc. polskiej produkcji przemysłowej (fot. Pixabay)
REKLAMA
  • W informacji zwrócono uwagę, że polski przemysł nie jest najbardziej nowoczesny pod względem wykorzystywanych technologii i struktury wykorzystywanych produktów.
  • Produkty zaawansowane technologicznie (hi-tech) stanowiły w 2018 r. tylko nieco ponad 4 proc. polskiej produkcji przemysłowej (przykładowo na Węgrzech to aż 15 proc.).
  • Firmy częściej i chętniej niż w inne technologie inwestują w bezpieczeństwo cyfrowe. Według badania BGK grupa podmiotów, które już mają lub planują mieć zapewnione bezpieczeństwo dzięki nowoczesnym rozwiązaniom przemysłowym, przekracza 83 proc.

"Spośród ankietowanych firm w ostatnich trzech latach tylko blisko co piąta wdrożyła jedno z zaawansowanych rozwiązań technologicznych. Przyczyną tego jest m.in. niski poziom świadomości przedsiębiorców co do tego, z jakich produktów finansowych mogą skorzystać oraz jakie możliwości daje stosowanie nowoczesnych technologii w obszarze ich działalności" - podano w środowej informacji prasowej Banku Gospodarstwa Krajowego na temat badania przeprowadzonego wśród polskich przedsiębiorców przemysłowych o inwestycjach w rozwiązania z zakresu przemysłu 4.0.

W informacji zwrócono uwagę, że polski przemysł nie jest najbardziej nowoczesny pod względem wykorzystywanych technologii i struktury wykorzystywanych produktów. BGK przypomniał, że z danych Eurostatu wynika, iż produkty zaawansowane technologicznie (hi-tech) stanowiły w 2018 r. tylko nieco ponad 4 proc. polskiej produkcji przemysłowej (przykładowo na Węgrzech to aż 15 proc.). Dodano też, że niski poziom wdrożenia zaawansowanych rozwiązań technologicznych w polskim przemyśle potwierdzają wyniki najnowszego badania BGK.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

"W ciągu ostatnich trzech lat tylko niespełna co piąta firma (19 proc.) zrealizowała inwestycje w technologie 4.0, wśród których najpopularniejsze były: oprogramowanie automatyzujące wymianę informacji, chmura obliczeniowa czy systemy RFID. Samo wdrożenie technologii 4.0 przekłada się na liczne korzyści, wśród których do najpopularniejszych zaliczają się zwiększenie efektywności produkcji w firmie (76 proc.), pozyskanie nowych klientów na dotychczasowych rynkach (74 proc.), otwarcie się na nowe rynki zbytu (74 proc.) czy zwiększenie bezpieczeństwa pracy (73 proc.). Nieco niższy odsetek przedsiębiorców (16 proc.) planuje inwestycje w rozwiązania 4.0 w przeciągu najbliższych trzech lat, m.in. w Internet Rzeczy" - stwierdzono w informacji prasowej BGK.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Zaawansowane technologie to nie jest polska specjalność. Liczby mogą martwić

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.