PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Zaangażowany zespół: Oto najczęstsze błędy popełniane przez menadżerów

Chcesz budować zaangażowany zespół? Nigdy tego nie rób.

  • Bartosz Dyląg
    bad
  • 15 lut 2018 19:55
Zaangażowany zespół: Oto najczęstsze błędy popełniane przez menadżerów
Jednym z najbardziej istotnych elementów zaangażowania pracowników jest stopień, w jakim utożsamiają się oni z organizacją, w której pracują. Fot. mat. prasowe
REKLAMA
  • Według badań prawie połowa polskich pracowników nie jest zaangażowana w swoją pracę.
  • Tymczasem to właśnie zespół, któremu zależy na wspólnym wyniku, jest kluczem do osiągnięcia przewagi konkurencyjnej firmy.
  • Jakiego podejścia i zachowań lepiej więc jako szef unikać, chcąc zbudować oddaną załogę?

– Jednym z najbardziej istotnych elementów zaangażowania pracowników jest stopień, w jakim utożsamiają się oni z organizacją, w której pracują. Pozytywnie może wpłynąć na niego tworzenie atmosfery wzajemnego zaufania, indywidualne podejście do każdego pracownika czy też budowanie samodzielności i odpowiedzialności w zamian za system kontroli. Kształtowanie kultury organizacji w oparciu o takie wytyczne wymaga sporo pracy i czasu – zauważa Łukasz Gabryś, trener z firmy szkoleniowo-doradczej Integra Consulting Poland.

Czytaj też: Shadowing skutecznym sposobem na wdrożenie pracownika?

Jakiego podejścia lepiej się wystrzegać, żeby na starcie nie uczynić tego zadania jeszcze trudniejszym, a nawet niewykonalnym?

Z punktu widzenia szefa zaangażowanie danego pracownika może przejawiać się poprzez jego podejście do samej firmy, a także wykonywanej pracy zawodowej. Mierzenie wszystkich jedną miarką może prowadzić do błędnego zdefiniowania obszarów, nad którymi warto pracować budując kulturę organizacji opartą na zaangażowaniu.

– Dobrze uświadomić sobie, że na przykład osoby w wysokim stopniu zorientowane na karierę, a w niskim na firmę, choć są produktywne, dobrze wykonują swoje obowiązki i dążą do własnego rozwoju, to szybko mogą zmienić pracodawcę. Nie zachęcimy ich więc do pozostania i ochoczego działania, nie dając możliwości poszerzania kompetencji. W sytuacji odwrotnej – gdy dana osoba jest bardziej niż na własnej karierze skupiona na organizacji, jej motywacja w dużej mierze może zależeć od atmosfery w zespole, relacji z przełożonym oraz jego stylu zarządzania. W takim przypadku menedżerowie mają spore pole do inspirowania do rozwoju – mówi Łukasz Gabryś.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (2)

Do artykułu: Zaangażowany zespół: Oto najczęstsze błędy popełniane przez menadżerów

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • analityk 2018-02-16 17:11:43

    Moim zdaniem na sukces firmy składa się kompetencja. Bez kompetencji nie ma wyników. To jest klasyka.

  • IMHO 2018-02-16 08:34:58

    Widziałem wyniki badań zaangażowania z kilku dużych Polskich firm. W każdym około 95% pracowników wskazuje na zbyt niskie wynagrodzenie.

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.