PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Zaangażowany pracownik przynosi korzyści firmie. Jak umiejętnie go motywować?

Umiejętne motywowanie pracowników i wykorzystanie ich energii przekłada się na wyniki i wizerunek firmy.

  • Autor:AT
  • 20 lip 2015 12:05
Zaangażowany pracownik przynosi korzyści firmie. Jak umiejętnie go motywować?
Przed działami HR i komunikacji wewnętrznej stoi obecnie duże wyzwanie - znalezienie i zachęcenie pracowników do aktywnego komunikowania treści wspierających markę i jej działania (fot.pixabay.com)
REKLAMA

Angażowanie pracowników w życie firmy jak nigdy dotąd w historii HR nie miało tak wielkiego znaczenia. Z najnowszego opracowania MslGroup Next Generation Employee Engagement Strategies wynika, że umiejętne motywowanie pracowników i wykorzystanie ich energii coraz bardziej przekłada się na zarówno na wyniki, a także na wizerunek firmy.

- Przed nami nowy rynek pracy, na którym nowe pokolenie pracowników z nowymi oczekiwaniami napędza dość istotne zmiany. Do 2025 roku pokolenie Millenialsów będzie stanowić ponad 75% światowej siły roboczej. To istotny w historii HR moment, w którym umiejętne angażowanie pracowników w życie firmy przełoży się zarówno na poprawę wyników finansowych firmy, a także na budowanie spójnego wizerunku marki - mówi Hubert Kifner, kierujący praktyką Employee w MslGroup.

Jak efektywnie aktywować pracowników i budować silną, skierowaną na pracowników markę przedsiębiorstwa?

Zaangażowany = efektywny pracownik

Z ostatniego badania Gallupa wynika, że tylko 30% pracowników jest zaangażowanych w swoją pracę. Co istotne, w przypadku, kiedy wykonywane przez nich obowiązki nie są dla nich inspirujące i rozwijające, coraz częściej decydują się zmienić pracodawcę. Jeśli nie widzą u niego miejsca, w którym zrobią karierę, nie zwiążą się z firmą emocjonalnie i odejdą.

- Duża rotacja pracowników, a ta w przypadku braku angażowania młodszych pokoleń w życie firmy będzie rosnąć, przełoży się w pierwszej kolejności na wzrost kosztów funkcjonowania organizacji. Przeprowadzone w 2012 roku przez Towers – Watson badanie pokazało, że firmy z dużą liczbą „trwale zaangażowanych” pracowników wygenerowały trzy raz większy zysk operacyjny, niż te, w których zaangażowanie było na tradycyjnym poziomie. Oczywiście z jednej strony ich praca była efektywniejsza, z drugiej niska rotacja pracowników przełożyła się na konkretne oszczędności. Firmy nie ponoszą strat w związku z pojawiającymi się wakatami, ograniczają także wysokie koszty rekrutacji i wdrożeń nowych pracowników - informuje Hubert Kifner.

Pomyśl. Poczuj. Działaj.

Niektóre firmy doskonale wiedzą, co zatrzymuje je przed uzyskaniem pełnego zaangażowania pracowników. Inne wiedzą, że coś nie działa i podejmują aktywności tak, by usunąć bariery i integrować pracowników z firmą.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Zaangażowany pracownik przynosi korzyści firmie. Jak umiejętnie go motywować?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.