Zaangażowanie pracowników wzrosło o 0,1 proc. Zysk? 100 tys. dolarów

• Tylko 13 proc. pracowników angażuje się w swoją pracę, tymczasem zaangażowani pracownicy generują lepsze wyniki firmy.
• Większość przedstawicieli pokolenia Y woli zarabiać 40 tys. dolarów rocznie robiąc to, co lubi, niż 100 tys. dolarów nudząc się w pracy.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Zaangażowanie pracowników wzrosło o 0,1 proc. Zysk? 100 tys. dolarów

PODZIEL SIĘ


Autor: JP

22 sty 2016 13:23


Zaangażowanie pracowników ma ogromny wpływ na wyniki finansowe firmy. Instytut Gallupa wskazał, że firmy należące do czołówki pod względem zaangażowania pracowników osiągały lepsze wyniki niż firmy, w których zaangażowanie było mniejsze. Ich rentowność była większa o 22 proc., wydajność o 21 proc., a i oceny klientów o 10 proc. lepsze.

Zajmująca się sprzedażą detaliczną firma Best Buy podała, że w ich przypadku wzrost zaangażowania pracowników w jednym ze sklepów sieci tylko o 0,1 proc. przełożył się na wzrost rocznych przychodów o ponad 100 tys. dolarów.

Jednak cały czas w wielu organizacjach występują bariery, które skutecznie uniemożliwiają stworzenie środowiska pracy kreującego zaangażowanie pracowników. W badaniu „Okiem europejskich pracowników 2015/16”, zrealizowanym przez ADP, jako główne bariery wskazano m.in. stabilność zatrudnienia, ograniczanie możliwości rozwoju kariery, niskie płace oraz brak wiedzy dotyczącej przyszłości firmy i kierunku, w którym ona zmierza.

– Wyniki naszego badania uwypuklają obszary, w których pracodawcy muszą w największym stopniu zadziałać, aby zwiększyć zaangażowanie swoich pracowników. Co istotne, działy HR dysponują odpowiednimi narzędziami, aby ten cel zrealizować. Regularne motywowanie pracowników
i informowanie ich o strategicznych działaniach firmy czy pakiety wynagrodzeń pozafinansowych, to tylko niektóre z dostępnych metod zwiększania zaangażowania pracowników – podkreśla Iwona Kubeczek, menedżer ds. rozwoju w ADP Polska.

 

– Warto podkreślić, że szczególnie w przypadku pokolenia Y, na znaczeniu zyskują obecnie pozafinansowe aspekty pracy. Millenialsi lubią otrzymywać pochwały za wykonaną pracę i są bardziej zainteresowani gromadzeniem ciekawych doświadczeń niż typową karierą zawodową. Dlatego niezwykle istotne jest umiejętne zbudowanie wysokiego poziomu ich zaangażowania, który przełoży się na sukces firmy – dodaje Kubeczek.

*Badanie do raportu, na zlecenie ADP, zostało zrealizowane w lipcu 2015 r. przez agencję Opinion Matters. Objęło 11257 dorosłych pracowników z ośmiu europejskich krajów: Francji, Niemiec, Włoch, Holandii, Polski, Hiszpanii, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.