PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Zaangażowanie pracowników "maratończyków" spada. Menedżerowie nie są bez winy

Wyniki badania przeprowadzonego w 2017 r. przez Aon Hewitt wśród blisko 72 tys. pracowników firm w Polsce pokazują, że tylko 44 proc. pracowników-maratończyków, czyli osób, które pracują w firmie już 10 lub więcej lat, jest zaangażowanych w pracę. W 2016 r. odsetek ten wynosił 51 proc. Skąd ten spadek?

Zaangażowanie pracowników "maratończyków" spada. Menedżerowie nie są bez winy
80 proc. maratończyków wyraziło przekonanie, że ich wynagrodzenie nie jest odpowiednie w stosunku do ich wkładu pracy (fot. Pixabay)
REKLAMA
  • Według Magdaleny Warzybok, dyrektor praktyki Talent Aon Hewitt w Polsce, jednym z powodów może być zbytnia koncentracja pracodawców na oczekiwaniach młodych pracowników.
  • Co więcej, tylko 19 proc. pracowników ze stażem pracy 10 lat i więcej uważa, że w ich firmie udaje się zatrzymać cenne dla organizacji osoby. 80 proc. maratończyków wyraziło także przekonanie, że ich wynagrodzenie nie jest odpowiednie w stosunku do ich wkładu pracy.
  • Z drugiej strony pracodawcy, którzy dostrzegli potencjał maratończyków i zainwestowali w nich, wygrali los na loterii.

– Maratończycy stanowią bardzo ciekawą grupę pracowników. Są to osoby, które przepracowały w danej organizacji ok. 10 lat lub więcej. Z jednej strony lojalni, chętni do pracy, z drugiej to właśnie w tej grupie zawodowej dostrzegliśmy największy spadek zaangażowania w pracę. Dlaczego tak się dzieje? Powodów jest kilka. Główny to grzechy samych pracodawców i menedżerów, którzy skupieni wciąż na potrzebach nowych, młodych pracowników, zapominają o swojej starszej stażem kadrze – mówi Magdalena Warzybok, dyrektor praktyki Talent Aon Hewitt w Polsce.

W badaniu porównano również zaangażowanie różnych grup wiekowych pracowników – okazało się, że odsetek zaangażowanych w pracę milenialsów wyniósł 46 proc., a w grupie wiekowej 35 lat i więcej ponad 50 proc. Wniosek? – To nie wiek ma wpływ na nasze zaangażowanie w pracę, tylko staż pracy w danej firmie i to, jak postrzegamy w niej naszą karierę – mówi Magdalena Warzybok.

Czytaj też: Spada zaangażowanie w pracę. Pracownicy czują się niedocenieni i odchodzą

– Nowi pracownicy potrzebują przede wszystkim od organizacji jasnych instrukcji, w jaki sposób postępować. Oni są już zaangażowani na starcie, w związku z samym faktem rozpoczęcia nowego etapu życia zawodowego. Wraz z upływem czasu na zaangażowanie pracowników coraz większy wpływ ma sama organizacja. I tu pojawia się wyzwanie dla pracodawcy – czy będzie to wpływ pozytywny, czy negatywny. Od tego bowiem zależą dalsze losy pracownika-maratończyka w firmie i jego chęć pozostania w organizacji – dodaje.

Co jest ważne dla maratończyków?

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Zaangażowanie pracowników "maratończyków" spada. Menedżerowie nie są bez winy

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.