×

Subskrybuj newsletter
pulshr.pl

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
PARTNERZY PORTALU

Wzbudza zaufanie, ale przecenia swoje kompetencje. Oto obraz polskiego HR biznes partnera

  • Justyna Koc
    jk
  • 26 lut 2019 20:00

Firma doradcza WNCL sprawdziła, jak biznes ocenia kompetencje HR biznes partnerów. Które umiejętności docenia, a w jakich obszarach dostrzega deficyty?

Wzbudza zaufanie, ale przecenia swoje kompetencje. Oto obraz polskiego HR biznes partnera
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 23 września 2022
REKLAMA
  • Jak wynika z badań firmy doradczej WNCL, statystyczna osoba pełniąca funkcję HR biznes partnera wzbudza zaufanie zarządu i menedżerów.
  • Jednak wykazuje niewystarczające zainteresowanie nowymi technologiami i zdecydowanie przecenia swoje kompetencje.
  • HRBP najsurowiej zostali ocenieni w branży automotive, a najbardziej pozytywnie w branży energetycznej.

Pierwszy wyraźny wniosek płynący z „Ogólnopolskiego Badania Kompetencji HR biznes partnerów”, przeprowadzonego przez firmę WNCL, to samozadowolenie HR biznes partnerów. Bez względu na to, o jakie kompetencje byli pytani, zawsze oceniali siebie wyżej niż ich partnerzy biznesowi (średnio o prawie jeden punkt w skali).

Warto zwrócić uwagę, że w przypadku niektórych kompetencji widać dość duże rozbieżności.

- HRBP w samoocenach nisko oceniali swoje umiejętności posługiwania się językiem biznesu, czyli używania wskaźników, mówienia o korzyściach, unikania HR-owego żargonu. Tymczasem według przedstawicieli biznesu to jedno z wyżej ocenianych zachowań – mówi Iwona Wencel, prezes WNCL.

- Jednocześnie HRBP wysoko oceniali swój wkład w rozwój zespołu (np. proponowanie działań rozwojowych, pozyskiwanie talentów), podczas gdy w ocenie menedżerów było to jedno z niżej ocenianych zachowań – zauważa.

Czytaj też: Kim jest i ile zarabia interim manager? Ten zawód wymaga specjalnych predyspozycji

W wynikach badań wyraźna jest również inna zależność. O ile sami HRBP oceniali swoje kompetencje najlepiej, o tyle najsurowsi w swoich ocenach byli menedżerowie średniego szczebla. Członkowie zarządów i wyższa kadra menedżerska byli skłonni znacznie bardziej doceniać wkład HR biznes partnerów w rozwój przedsiębiorstw.

Partner wart zaufania

Osoba, która pełni rolę HR biznes partnera musi posiadać zarówno wiedzę związaną z zarządzaniem zasobami ludzkimi, jak i biznesową (na temat wskaźników finansowych czy strategii firmy). Według Davida Ulricha, autora koncepcji partnerstwa pomiędzy biznesem a HR, partner powinien rozwijać swoje kompetencje w sześciu, ściśle ze sobą powiązanych obszarach. Odpowiednio przygotowany do swojej roli, powinien być zarazem partnerem strategicznym, odkrywcą talentów, mistrzem zmian, innowatorem i integratorem HR, orędownikiem technologii oraz zaufanym partnerem. Dlatego właśnie badanie przeprowadzone przez WNCL dotyczyło tych obszarów.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Wzbudza zaufanie, ale przecenia swoje kompetencje. Oto obraz polskiego HR biznes partnera

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl


REKLAMA