PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Wymóg jak każdy inny. Pracownicy przestają uważać pracę zdalną za korzyść

  • Justyna Koc
    jk
  • 5 lis 2020 12:20

Z wniosków, płynących z badania przeprowadzonego na zlecenie firmy VMware, wynika, że praca w rozproszonym środowisku - biurze, domu, w ruchu lub w modelu hybrydowym - przynosi udowodnione korzyści biznesowe oraz związane z zaangażowaniem pracowników. Jednocześnie przywództwo i kultura biznesowa wymagają dalszych usprawnień.

Wymóg jak każdy inny. Pracownicy przestają uważać pracę zdalną za korzyść
Odsetek pracowników z regionu EMEA, którzy po powrocie do normalnego środowiska pracy po wybuchu epidemii COVID-19 uznają pracę zdalną za wymóg, a nie dodatkową korzyść, wzrósł o 41 proc. (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Jak wynika z badania VMware, 76 proc. ankietowanych pracowników uważa, że osobiste kontakty ze współpracownikami poprawiły się od czasu rozpoczęcia pracy zdalnej, a 69 proc. ankietowanych twierdzi, że obniżył się ich poziom stresu.
  • Zdaniem respondentów w tym czasie wzrosło też morale pracowników (30 proc.) i ich produktywność (34 proc.).
  • Ponadto 67 proc. twierdzi, że łatwiejsza jest teraz rekrutacja największych talentów, szczególnie w przypadku pracujących rodziców (83 proc.) i kandydatów pochodzących z grup mniejszościowych (68 proc.).

Odsetek pracowników z regionu EMEA, którzy po powrocie do normalnego środowiska pracy po wybuchu epidemii COVID-19 uznają pracę zdalną za wymóg, a nie dodatkową korzyść, wzrósł o 41 proc. Wśród pracowników z pokolenia X wzrost wyniósł 53 proc. Takie wyniki przyniosło globalne badanie przeprowadzone na zlecenie VMware, firmy produkującej oprogramowania dla przedsiębiorstw.

Prawie dwie trzecie (64 proc.) wszystkich respondentów przyznaje, że ich organizacja zdaje sobie sprawę z korzyści płynących z pracy zdalnej i nie może wrócić do dawnych czasów. Jednocześnie pojawia się obawa, że kierownictwo i kadra menedżerska firmy nie podejmują starań, by dostosować się i zaoferować swoim pracownikom większy wybór i elastyczność.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Czytaj też: Ministerstwo Rozwoju chce wpisania pracy zdalnej do Kodeksu Pracy

- Wyzwania ostatnich sześciu miesięcy wymusiły na firmach szybkie dostosowanie do nowych sposobów funkcjonowania, w których „praca” nie równa się „w biurze”. Przyszłość pracy to rozproszona siła robocza. Przynosi ona namacalne korzyści biznesowe, takie jak produktywność i wyższe morale pracowników, efektywniejsza współpraca czy większe możliwości rekrutacyjne - mówi Kristine Dahl Steidel, wiceprezes EUC EMEA, VMware.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Wymóg jak każdy inny. Pracownicy przestają uważać pracę zdalną za korzyść

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA
  • PARTNER SERWISU partner portalu

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA