PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Wymóg jak każdy inny. Pracownicy przestają uważać pracę zdalną za korzyść

Z wniosków, płynących z badania przeprowadzonego na zlecenie firmy VMware, wynika, że praca w rozproszonym środowisku - biurze, domu, w ruchu lub w modelu hybrydowym - przynosi udowodnione korzyści biznesowe oraz związane z zaangażowaniem pracowników. Jednocześnie przywództwo i kultura biznesowa wymagają dalszych usprawnień.

  • Autor:jk
  • 5 lis 2020 12:20
Wymóg jak każdy inny. Pracownicy przestają uważać pracę zdalną za korzyść
Odsetek pracowników z regionu EMEA, którzy po powrocie do normalnego środowiska pracy po wybuchu epidemii COVID-19 uznają pracę zdalną za wymóg, a nie dodatkową korzyść, wzrósł o 41 proc. (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Jak wynika z badania VMware, 76 proc. ankietowanych pracowników uważa, że osobiste kontakty ze współpracownikami poprawiły się od czasu rozpoczęcia pracy zdalnej, a 69 proc. ankietowanych twierdzi, że obniżył się ich poziom stresu.
  • Zdaniem respondentów w tym czasie wzrosło też morale pracowników (30 proc.) i ich produktywność (34 proc.).
  • Ponadto 67 proc. twierdzi, że łatwiejsza jest teraz rekrutacja największych talentów, szczególnie w przypadku pracujących rodziców (83 proc.) i kandydatów pochodzących z grup mniejszościowych (68 proc.).

Odsetek pracowników z regionu EMEA, którzy po powrocie do normalnego środowiska pracy po wybuchu epidemii COVID-19 uznają pracę zdalną za wymóg, a nie dodatkową korzyść, wzrósł o 41 proc. Wśród pracowników z pokolenia X wzrost wyniósł 53 proc. Takie wyniki przyniosło globalne badanie przeprowadzone na zlecenie VMware, firmy produkującej oprogramowania dla przedsiębiorstw.

Prawie dwie trzecie (64 proc.) wszystkich respondentów przyznaje, że ich organizacja zdaje sobie sprawę z korzyści płynących z pracy zdalnej i nie może wrócić do dawnych czasów. Jednocześnie pojawia się obawa, że kierownictwo i kadra menedżerska firmy nie podejmują starań, by dostosować się i zaoferować swoim pracownikom większy wybór i elastyczność.

Czytaj też: Ministerstwo Rozwoju chce wpisania pracy zdalnej do Kodeksu Pracy

- Wyzwania ostatnich sześciu miesięcy wymusiły na firmach szybkie dostosowanie do nowych sposobów funkcjonowania, w których „praca” nie równa się „w biurze”. Przyszłość pracy to rozproszona siła robocza. Przynosi ona namacalne korzyści biznesowe, takie jak produktywność i wyższe morale pracowników, efektywniejsza współpraca czy większe możliwości rekrutacyjne - mówi Kristine Dahl Steidel, wiceprezes EUC EMEA, VMware.

- Wykorzystując cyfrową podbudowę, firmy powinny wpoić odpowiednią kulturę i podejście przywódcze, aby stworzyć nowy sposób pracy. Rozwiązania cyfrowego miejsca pracy, umożliwiające pozostającym w rozproszeniu pracownikom współpracę, zaangażowanie, widoczność i produktywność, pomogły już tysiącom firm i milionom pracowników - a VMware nieustannie wprowadza kolejne innowacje w tym obszarze - dodaje.

Kultura firmy a wymagania rozproszonej siły roboczej

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Wymóg jak każdy inny. Pracownicy przestają uważać pracę zdalną za korzyść

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.