PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Praca zdalna po nowemu. Mamy projekt zmian w Kodeksie pracy

Wygląd pracownika nie ma znaczenia? Nie do końca

Pracownik, który jest zaangażowany w pracę i rzetelnie wykonuje swoje obowiązki, oczekuje awansu. Nie zawsze jednak go dostaje. Dlaczego?

  • Autor:jk
  • 27 lip 2015 4:46
Wygląd pracownika nie ma znaczenia? Nie do końca
Okazuje się, że sukces zawodowy nie zależy wyłącznie od etyki pracy i wydajności (Fot. Pixabay)
REKLAMA

Pracodawcy mówią, że wygląd pracownika nie ma znaczenia. Nie zawsze jednak słowa te mają potwierdzenie w rzeczywistości. Przykładowo Melissa Nelson, asystentka stomatologiczna w Fox Dodge, została zwolniona po 10 latach pracy, ponieważ jej szef James Knight stwierdził, że jest zbyt atrakcyjna, a on nie może oprzeć się jej urodzie. To z kolei miało negatywny wpływ na jego małżeństwo.

Z kolei Richard Viscecchia, szef kuchni w hotelu Allegria w Long Beach w Nowym Jorku, został rzekomo zwolniony z pracy z uwagi na swój oryginalny wygląd. Konkretnie chodzi o jego długie włosy. Szefostwo hotelu miało go postawić przed wyborem – albo obetnie włosy, albo zostanie zwolniony z pracy.

Czytaj też: Jak cię widzą, tak cię piszą. Co negatywnie wpływa na wizerunek menedżera?

Czy zatem wygląd naprawdę nie ma znaczenia w pracy? Okazuje się, że ma, a sukces zawodowy nie zależy wyłącznie od etyki pracy i wydajności. Badania serwisu CarrerBuilder pokazują, że menedżerowie ds. HR zwracają uwagę na aparycję podczas podejmowania decyzji o awansie.

44 proc. badanych twierdzi, że prowokacyjne stroje mogłyby ich zniechęcić do przeniesienia pracownika na wyższe stanowisko. Z kolei 43 proc. wskazuje na wygniecione ubrania, a 32 proc. – na piercing.

27 proc. menedżerów rzadziej awansuje osoby, które nie stosują dress codu w pracy – ubierają się zbyt swobodnie. Tyle samo osób nie pochwala tatuaży. Co czwarty HR-owiec rzadziej promuje pracownika z nieodpowiednią fryzurą, a 24 proc. osobę, która nieustannie ma nieświeży oddech.

21 proc. respondentów nie awansuje kogoś, kto używa zbyt dużej ilości perfum. Z kolei 15 proc. menedżerów zwraca uwagę na makijaż – zbyt intensywny może przekreślić szansę na awans.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Wygląd pracownika nie ma znaczenia? Nie do końca

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.