Wydajność w pracy: Efektywnie pracujemy przez niespełna... 3 godziny dziennie

Dla rentowności przedsiębiorstwa kluczowa jest jego produktywność, a ta zależy od ludzi. Okazuje się jednak, że sporo czasu marnujemy na prywatne sprawy. Jak pracodawcy mogą to zmienić?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Wydajność w pracy: Efektywnie pracujemy przez niespełna... 3 godziny dziennie

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

16 kwi 2018 14:17


  • Produktywność polskich przedsiębiorstw jest dużo niższa niż firm amerykańskich czy zachodnioeuropejskich.
  • Jak wynika z raportu za 2017 rok przygotowanego przez firmę VoucherCloud, w ciągu 8-godzinnego dnia pracy wydajnie pracujemy najwyżej przez 2 godziny i 53 minuty.
  • Czas marnotrawimy na aktywności niezwiązane z wykonywaniem zawodowych obowiązków.

Chociaż ostatnie dwudziestolecie przyniosło rewolucyjne zmiany w kwestii wydajności pracy, produktywność polskich pracowników niemal się w tym czasie podwoiła, nadal pod tym względem krajowe firmy znacząco odbiegają od światowych standardów. Okazuje się, że w takim samym czasie Polacy wytwarzają zaledwie 46 proc. tego, co osoby zatrudnione w Stanach Zjednoczonych.

Czytaj też: Planowanie pracy. Jakich błędów należy unikać?

W Europie najbardziej wydajnie pracują Norwegowie (98 proc.) i Francuzi (80 proc.) – wynika z badania tempa wzrostu produktywności przeprowadzonego przez firmę Conference Board, zajmującą się analizą rynku pracy.

Rozpraszacze w pracy

Jak wynika z raportu za 2017 rok przygotowanego przez firmę VoucherCloud, w ciągu 8-godzinnego dnia pracy wydajnie pracujemy najwyżej przez 2 godziny i 53 minuty. Na co go tracimy? Przede wszystkim na aktywności niezwiązane z wykonywaniem zawodowych obowiązków: czytanie rozmaitych informacji, przeglądanie mediów społecznościowych, a nawet… na szukanie kolejnej pracy.

Czytaj też: Oto 5 kroków do lepszej organizacji czasu przedsiębiorcy

– Przyjmując tylko takie wyjaśnienie, można by uznać, że odpowiedzialność za mało wydajną pracę leży jedynie po stronie pracowników, tymczasem zjawisko niskiej produktywności jest o wiele bardziej złożone – mówi Mikołaj Dramowicz, założyciel i prezes firmy Datapax. - Niska produktywność ma w dużej mierze związek z niedoskonałą organizacją pracy, niedopracowanymi lub wręcz nieistniejącymi procedurami, a także brakiem odpowiednich narzędzi, które pozwalają weryfikować, na ile prawidłowo pracownik wykonuje powierzone mu zadania i czy przestrzega regulaminu przedsiębiorstwa.  Zidentyfikowanie realnych przyczyn problemu to pierwszy krok do jego rozwiązania - dodaje.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.