Spółka Work Service przedstawiła raport okresowy za I półrocze 2020 roku. W tym czasie grupa osiągnęła wyniki finansowe na poziomie niższym niż w analogicznym okresie 2019 roku.

- W pierwszym półroczu 2020 r. Work Service miał 619,6 mln zł przychodów ze sprzedaży.
- Z kolei strata netto utrzymała się na poziomie blisko 30 mln zł.
- Jak podkreśla Iwona Szmitkowska, priorytetem będzie pozyskiwanie kolejnych nowych zamówień i stopniowa poprawa przychodów ze sprzedaży
W pierwszym półroczu 2020 r. Work Service miał 619,6 mln zł przychodów ze sprzedaży (755,8 mln zł rok wcześniej), 9,6 mln zł EBITDA (35,3 mln zł rok wcześniej), 3,2 mln zł EBIT (28,3 mln zł rok wcześniej) oraz blisko 30 mln zł straty netto (14,1 mln zł zysku rok wcześniej). Dane te dotyczą całej grupy kapitałowej - działalności kontynuowanej i zaniechanej.
Jak podkreśla Iwona Szmitkowska, wiceprezes Work Service, wyniki finansowe grupy pozostawały pod duża presją, wynikającą z konsekwencji COVID-19 oraz procesu restrukturyzacji.
- Wraz z zakończeniem przeglądu opcji strategicznych sytuacja majątkowo-kapitałowa grupy Work Service została w pełni ustabilizowana. Dzięki transakcji z Gi Group osiągamy stabilną strukturę bilansu i finansowania, co było dla nas kluczowe i pozwala skupić się na długoterminowym rozwoju w Polsce i regionie Europy Środkowo-Wschodniej – komentuje.
Plany rozwojowe Work Service
Iwona Szmitkowska zaznacza, że Work Service skupia się na rozwijaniu usług, w których się specjalizuje: w zakresie zatrudnienia, doradztwa personalnego, a także restrukturyzacji w zakresie HR i outsourcingu pracowniczym. W jeszcze większym stopniu niż dotychczas spółka skoncentruje się na automatyzacji, robotyzacji i digitalizacji procesów i usług.
- Naszym priorytetem będzie w najbliższym czasie pozyskiwanie kolejnych nowych zamówień i stopniowa poprawa przychodów ze sprzedaży – podkreśla Szmitkowska.
- Z perspektywy finansowej - będziemy bardziej koncentrować się na odbudowie przychodów ze sprzedaży przy zrestrukturyzowanej bazie kosztowej, również w wyniku wejścia do międzynarodowej Grupy Gi, niż na dalszym istotnym korygowaniu kosztów obsługi biznesu. Koszty te będą oczywiście nadal weryfikowane, w miarę rozwoju sytuacji związanej z pandemią COVID-19 oraz poszukiwania synergii pomiędzy Work Service a nowym inwestorem strategicznym – ocenia wiceprezes WS.
Inwestycja Gi Group


KOMENTARZE (0)