PARTNER PORTALU partner portalu

Wojciech Mroczyński dwa razy zdecydował się na sabbatical. Było warto?

Wojciech Mroczyński w tej chwili jest dyrektorem generalnym polskiej spółki OSHEE. Wcześniej od 2005 r. był związany z firmą AmRest, znaną z marek takich jak KFC, PizzaHut, Burger King czy Starbucks. W spółce tej pełnił role dyrektorskie w wielu obszarach - finansach, zarządzaniu operacjami, strategii czy HR. W 2011 r. zdecydował się na roczny urlop od pracy, tzw. sabbatical. Po 7 latach po raz kolejny na ponad rok odszedł z biznesu. Co daje taki urlop i jak wpływa na zarządzanie?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Wojciech Mroczyński dwa razy zdecydował się na sabbatical. Było warto?

  • Roczny sabbatical pozwolił Wojciechowi Mroczyńskiemu na autentyczny rozwój w wielu obszarach.
  • Jak zaznacza Mroczyński, najlepszym okresem w firmie AmRest były lata po powrocie z pierwszego sabbaticalu - akcje spółki były wówczas warte 40 zł, a po kilku latach - 400 zł.
  • Po kolejnych siedmiu latach Wojciech Mroczyński zdecydował się na drugą przerwę w biznesie - tym razem trwała ponad rok, a po jej zakończeniu nie wrócił do AmRestu. Postanowił wesprzeć polską firmę OSHEE.

Współzarządzał pan firmą restauracyjną AmRest, zatrudniającą ok. 40 tys. pracowników, z czego ok. 15 tys. w Polsce. W 2011 r. po raz pierwszy zdecydował się pan na sabbatical – roczną przerwę w karierze. Skąd taka decyzja?

Wojciech Mroczyński: - Powodów było kilka. Razem z żoną wiedliśmy szczęśliwe życie, a nasze kariery zawodowe były ciekawe, jednak towarzyszyło nam poczucie niedosytu. Mieliśmy wrażenie, że coś wartościowego nam umyka. Żyliśmy na wysokich obrotach, a nasze życie stało się rutyną - rozgrywało się na płaszczyźnie praca-dom. Nie byliśmy w tym osamotnieni. Zauważałem, że ludzie wokół nas przeżywają podobne rozterki. Moje pokolenie, pamiętające stare czasy, żyje teraz w innych realiach – w dobrobycie, o którym nam się nie śniło. Nie zaspokaja on jednak głębszych potrzeb.

Pewnego dnia wróciłem z pracy i rzuciłem hasło, że robimy sobie roczną przerwę od codzienności. Dalej padła propozycja, aby wyjść poza naszą strefę komfortu i doświadczyć czegoś nowego. W ten sposób podjęliśmy decyzję o podróży dookoła świata. Była to swego rodzaju ucieczka przed rutyną i „normalnością” w świat przez nas nieznany, ale na tyle ekscytujący, że zdecydowaliśmy się zrobić ten krok.

Warto było na rok odejść ze świata biznesu?

- Zdecydowanie. Rozwój od zawsze był moją pasją i zawsze stawiałem na poprawę umiejętności – najpierw na poziomie akademickim, później na płaszczyźnie zawodowej. Podświadomie czułem jednak, że autentyczny rozwój człowieka ma miejsce wtedy, gdy wchodzimy w nieznany obszar z nieprzymuszonej woli, na naszych warunkach. Gdy jest to odgórny nakaz, to skutek jest odwrotny – jeszcze bardziej się przed nim opieramy. Z perspektywy czasu widzę, że to prawda. Roczna podróż przyniosła nam korzyści, których nie spodziewaliśmy się.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Wzruszony 2019-09-13 18:20:15

Rozumiem że ten artykuł jest skierowany do wysokiej kadry zarządzającej? Pani jadzia co u mnie na zupach stoi to raczej na to nie pójdzie.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.