PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Włączać kamerę, czy nie włączać? Dobrze to przemyśl

Na spotkaniach online lubimy widzieć pozostałych uczestników, a włączoną kamerę traktujemy jako przejaw szacunku – tak wynika z badania przeprowadzonego przez ClickMeeting, platformę do spotkań online. Do świata wirtualnego chętnie przenosimy także normy zachowań ze spotkań tradycyjnych, np. mówienie „cześć” na powitanie i pożegnanie.

  • Karolina Markowska
    km
  • 17 lip 2021 0:01
Włączać kamerę, czy nie włączać? Dobrze to przemyśl
Spotkania odbywane za pośrednictwem platform do komunikacji stały się już elementem naszej codzienności (fot. Pixabay)
REKLAMA
  • Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Pracuj.pl, podczas pandemii w spotkaniach online udział wzięło 67 proc. pracowników.
  • Z kolei według autorów raportu firmy ClickMeeting na temat zasad savoir-vivre podczas spotkań online ponad połowa respondentów chciałaby, by obowiązywały na nich jasne zasady etykiety.
  • Dla 66 proc. ankietowanych najbardziej denerwująca i rozpraszająca jest sytuacja, gdy uczestnicy spotkania, którzy nie wypowiadają się w danym momencie, mają włączone mikrofony.

Spotkania odbywane za pośrednictwem platform do komunikacji stały się już elementem naszej codzienności. Jednak jak pokazują badania, mimo czasu, jaki minął, wiele osób ma nadal spore wątpliwości co do tego, jak należy się podczas takich spotkań zachowywać. Według autorów raportu firmy ClickMeeting na temat zasad savoir-vivre podczas spotkań online ponad połowa respondentów chciałaby, by obowiązywały na nich jasne zasady etykiety

Masz spotkanie? Wyłącz radio, zamknij okno

Dla 66 proc. ankietowanych najbardziej denerwująca i rozpraszająca jest sytuacja, gdy uczestnicy spotkania, którzy nie wypowiadają się w danym momencie, mają włączone mikrofony.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

45 proc. najbardziej przeszkadza, gdy osoba udostępniająca ekran nie ma przygotowanych materiałów i szuka ich będąc już „na wizji”. Z kolei 23 proc. rozprasza, gdy osoba prowadząca spotkanie nie patrzy w kamerę. 10 proc. respondentów twierdzi, że nic nie jest w stanie ich rozproszyć.

Blisko połowa ankietowanych (48 proc.) jest zdania, że włączanie kamery podczas spotkania online jest oznaką szacunku dla jego pozostałych uczestników.

fot. Pixabay
fot. Pixabay
 

Podobne wnioski płyną z badania „Rok nowej normalności”, przeprowadzonego przez Pracuj.pl. Uczestnicy tego badania zwracają uwagę, że rozpraszające są na przykład hałasu z mikrofonu osoby, która zapomniała go wyłączyć (41 proc.), mówienia przy wyłączonym mikrofonie (29 proc.) czy zakłóceń generowanych przez osoby trzecie (36 proc.). 

Zadbaj o wizerunek i otoczenie

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (2)

Do artykułu: Włączać kamerę, czy nie włączać? Dobrze to przemyśl

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Beata 2021-07-19 09:27:19

    Jak ktoś nie mówi, to powinien mieć wyłączoną kamerkę lub włączyć ją tylko na chwilę na początku przy powitaniu, inaczej to bardzo rozprasza.

  • Zeghar 2021-07-18 23:10:39

    Widzę, że dalej trwa promowanie tych bredni haerowych nie mogących zdzierżyć, że nie mogą na pracujących zdalnie wymóc tradycyjnego zacofanego dress code? Nie podoba wam się moje tło w pokoju? Spoko, możecie wyremontować i wymalować mi pokój. Zapłacicie mi za odpowiednie łącze, żeby widzieć moją facjatę?

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.