Przedsiębiorcy to już nie są wyzyskiwacze, ale wciąż ich wizerunek w oczach społeczeństwa pozostawia wiele do życzenia.

Stereotypy na temat przedsiębiorców wciąż pokutują w naszym społeczeństwie - pokazuje raport "Wizerunek przedsiębiorcy", przygotowany przez Forum Obywatelskiego Rozwoju (FOR) na zlecenie Polskiej Rady Biznesu (PRB), na podstawie dostępnych na ten temat danych i opracowań.
Czytaj też: Jak cię widzą, tak cię piszą. Co negatywnie wpływa na wizerunek menedżera?
Z raportu wynika, że generalnie Polacy zdają sobie sprawę z roli przedsiębiorców w gospodarce. Aż 72 proc. z nich zgadza się z tym, że wytwarzają oni większość dochodu Polski. 66 proc. z nich przyznaje, że przedsiębiorcy tworzą miejsca pracy, 63 proc. przypisuje im budowę ekonomicznej siły Polski, a 55 proc. uważa, że podatki od biznesu finansują np. drogi czy administrację. Ponadto częściej przypisuje się im pozytywne cechy niż negatywne.
Czytaj też: Hejt czy ujawnianie oszustw: Czym są czarne listy pracodawców na Facebooku?
Jednocześnie jednak wciąż wizerunek firm w oczach Polaków pozostawia wiele do życzenia. Rozbieżność w tym zakresie widać szczególnie w odpowiedziach na pytanie, jak oceniają swojego pracodawcę oraz typowego polskiego pracodawcę - pisze "Puls Biznesu".


KOMENTARZE (0)